2010. április 20., kedd

Juhtúrós pogácsa

Elmentünk Párkányba inni szombaton. Ilyenkor mindig én vagyok a sörkorcsolya-felelős. Általában mindenfélével töltött levelestészta-háromszögeket viszek, vagy pedig sima mezei sajtos rudakat (van az a túróspogácsa-recept, amibe mindenből 25 dkg kell, csak én azt már általában lusta vagyok pogácsa alakúra szaggatni, így mindig csak rudacskák lesznek belőle).

Most az egyik srác osztotta nekem az észt, hogy a juhtúró az egy mennyire istenkirály dolog, hát gondoltam, örüljön akkor. Legyen most az egyszer juhtúrós pogácsa.

Jó sok (több, és még több) receptet néztem át, végül már fogalmam sem volt, hogy mit akarok csinálni, meg hogyan, ezért kerestem egy arany középutat, és hajrá.
- 25 dkg juhtúró
- 25 dkg margarin
- 50 dkg liszt
- 1/2 kocka élesztő
- tejföl
- só (egyszer valaki azt tanácsolta, hogy ha az a színes kis retro alumínium kávéskanál a mértékegység, akkor negyed kiló alapanyaghoz egy kiskanál sót számolhatok - de juhtúró esetében inkább kevesebbet, mert az gyárilag sós)
- reszelt sajt
- 1 tojás

Tálba öntöttem a lisztet, kockákra vágtam a margarint, beleszórtam a lisztbe, és jól összemorzsoltam. Minél gyorsabban. Aztán még belemorzsoltam csak úgy az élesztőt, beletettem a sót meg a juhtúrót, és összegyúrtam, közben-közben annyi tejfölt hozzákanalazgatva, hogy jó kis gyurma állagú tésztát kapjak.
Mivel mindezt este tíz felé abszolváltam, logikusnak tűnt, hogy egy egész éjszakát fog a hűtőben pihenni.
Másnap felkeltem, begyújtottam a sütőt (közepesnél melegebbre állítottam), kinyújtottam a tésztát, meghajtogattam (jobbról és balról mindkét szélét be a középső harmadáig, aztán alulról-felülről dettó), pihentettem 10 percet, újra kinyújtottam, még egy hajtogatás-pihentetés-nyújtás, aztán késsel berácsoztam a tetejét, lisztbe mártott pálinkáspohárral kiszaggattam (megint - vagy még mindig - hol az ördögben van a pici pogácsaszaggatóm?????), a tetejét megkentem tojással, megszórtam reszelt sajttal (közel s távol rajtam kívül senki nem tolerálja az egész köményt, így azt már el is felejtettem...), sütőpapíros tepsire pakoltam, és megsütöttem jól.

Ha jól emlékszem, olyan 100 darab körül lettek a kis aranyosak.
És sótlanak, mert náthás voltam és nem éreztem ízeket, hiába kóstolgattam.
De elfogytak!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...