2010. december 28., kedd

Karácsony helyett

Valószínűleg minden rendes gasztroblogger hosszú bejegyzéseket írt a karácsonyi ételekről. Ez az, amit én nem fogok, mert nálam nem voltak karácsonyi ételek, még olyan értelemben sem, hogy ételek, amiket karácsonykor főztem, nemhogy ünnepi kategóriában...

El voltam havazva az ajándékkészítéssel, kötöttem nappal, aludtam éjjel (-nappal), vendégeket vártam, és vega kistestvért etettem, ezzel így el is telt az idő karácsonyig. December 24-én a húgom konkrétan sajtos-tejfölös tésztát kapott ebédre, én még konkrétabban semmit.

Mégis volt ennek az idei decembernek két felfedezése, amiket megosztok, mert nekem tetszettek, és hátha másnak is fognak.

Az egyik a gnocchi, amit a Szakácsok könyvében találtam, és majdnem jól sikerült :-D
Hozzávalók:
600 g főtt krumpli, megtörve, kihűtve
5 ek reszelt parmezán (kifelejtettem, de végül evéskor a tetejére szórtuk :-)
1 tojás
175 g liszt
só, bors
A hozzávalókból tésztát gyúrunk, és négyfelé osztjuk. A darabokat egyenként addig görgetjük a gyúródeszkán, míg jó fél méter hosszú hengerek lesznek, akkor kb. 3 cm-es darabokra vágjuk, egyesével végiggörgetjük a darabokat egy villa hátán (rá kell nyomni, hogy a foga belemélyedjen és lenyomatot hagyjon), aztán, ha mind kész, akkor forrásban lévő, sós vízben kifőzzük. Amikor felúsznak a víz tetejére, akkor már jók is.
Paradicsomszószt főztem csak hozzá, finom volt.

A másik felfedezés egy nagyon finom mézespuszedli-recept, Nikitől a Harmonetről. Először az aszalt szilvás verziót sütöttem meg, aztán homlokon csókolt a múzsa, és kipróbáltam egy csokis-narancsosat. Durvára darabolt étcsokit és kandírozott narancshéjat tettem a tésztába, és tényleg nagyon finom lett! Nem utolsó szempont, hogy a húgom is tudott segíteni az elkészítésében.

Hát, ennyit érdemes tudni az idei karácsonyi ételeinkről, majd talán szilveszterkor szépítek egy kicsit, persze ha egyáltalán lesz rá kereslet, mármint Nép, aki megeszi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...