2011. január 2., vasárnap

Bulikaja

Nálam volt a szilveszteri buli, és bár mindenki hozott valamit, én azért délelőtt bevettem magam a konyhába, és délutánig elő se jöttem.
Nem készítettem különlegességeket, nem próbáltam ki újdonságokat, és nem költöttem vagyonokat. Azért így is elégedett volt a társaság.

Sült csirkecomb: egy tálca (9 db) csirke alsócombot a csont mindkét oldalán bevágtam, és jó alaposan bepacsmagoltam egy zacskó sültcsirke-fűszersó, 2-3 evőkanál mustár és egy kis olaj keverékével. Kb. 200 fokos sütőben valamivel több, mint egy órát sütöttem, félidőig fólia alatt, utána nélküle.

Tésztasaláta: a tipikus BMV (Bele Mnden Vacakot) étel. Kifőztem fél kiló orsótésztát. Kevés vízben megpároltam fél zacskó mexikói zöldségkeveréket. Felkockáztam 5 főtt tojást, és apró kockákra vágtam néhány darab csemegeuborkát is. Mindezt összekevertem, és ráöntöttem egy nagy pohár tejfölt, amit majonézzel, mustárral, sóval, borssal, kicsi porcukorral és citromlével ízesítettem. Ezen a ponton két külön tálba osztottam szét, nagyjából a vegák és húsevők létszámának arányában, majd a húsevők adagjába még egy csomag (kb. 15 dkg) apróra vágott sonkát is tettem. Igazából másnap volt finom a maradék, bár addigra meg beszívta a tejfölt.

Levelestészta-falatkák: 4 csomag előre kinyújtott tésztát vettem. Egyet-egyet az előző bejegyzésben írt hagymás és spenótos töltelékkel készítettem el, a maradék kettőből szalonnás masni lett.

Korhelyleves: szalonnát pirítottam, azon meg vöröshagymát. Még itt az elején beledobtam egy pár felkarikázott szárazkolbászt. Megszórtam egy kis pirospaprikával, beleküldtem kb. 1 kiló rövidebbre vágott savanyú káposztát, felöntöttem 2 liter vízzel. Sót nem raktam bele, épp eléggé megsózták az összetevők :-) Beledobtam néhány gerezd fokhagymát, 1-2 babérlevelet, és főztem egy darabig, aztán behabartam egy púpozott evőkanál liszt és egy kis pohár tejföl keverékével. Végül mindenki tehetett még bele külön tejfölt, ízlés szerint, vagyis sokat.

Lencsefőzelék: megmostam és beáztattam fél kiló lencsét, és feltettem főni annyi vízben, amennyi ellepte, egy egészben hagyott, de meghámozott vöröshagyma, 4 szintén egészben hagyott gerezd fokhagyma, és két babérlevél társaságában. Ja, és persze meg is sóztam. Amikor a lencse már puha volt (párszor kellett addig pótolni a vizet), tettem bele egy evőkanál ecetet , majd behabartam 2 evőkanál liszt, 1 kis pohár tejföl, és nem tudom pontosan, hogy mennyi mustár keverékével. Kóstolás után még lehet tenni bele további ecetet.

Ezek voltak, meg persze virsli. A főzelékre végül nem került sor, mert későn keltünk. Ebédidőben reggeliztünk, vacsoraidőben ebédeltünk, még egy kaja már nem fért bele az időbe. Meg belénk.

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...