2011. január 24., hétfő

Reklám helye

Biztos nem vagyok egyedül, aki minden nap otthonról hozza az ebédet a munkahelyére.
Itt bent megmelegítem, naná, hogy mikróban, és aztán megeszem a dobozból.
Ezt persze kellőképpen utálom is, mert annyit hallani, hogy a mikrózás hatására a műanyagdobozokból káros anyagok kerülnek az ételbe, amit én jól megeszek, és aztán majd csodálkozom, ha világítani kezdek a sötétben. (Na jó, ez utóbbit nem mondják.) Ezen kívül a műanyagot nem lehet rendesen elmosogatni, folyton zsíros marad, és egy idő után pedig konkrétan büdös lesz. Avas. Vagy mittudomén, de kellemetlen szagú.

Fentiek miatt eléggé megörültem, amikor tegnap a "madarasban" találtam végre üveg ételtartót. Szögletes, "doboz" alakú, és csak a teteje műanyag.
Drága is, meg nehéz is, de azonnal vettem egyet, és sokkal jobban érzem magam tőle, hogy van egy ilyenem :-)

Megtudhatnánk a Dietetikus véleményét a műanyagdobozban való mikrózásról?

1 megjegyzés:

  1. Nincs egyértelmű válasz a kérdésre. :o)

    Elvileg az élelmiszertoxikológusok bevizsgálják az ételek tárolására, mikrózására stb. szolgáló edényeket, így a műanyagedényeket is és amelyiknek az alján találunk jeleket - hú, erről lehet készítek egy bejegyzést is, annyi van - pl. egy pohár és egy villa jelét, akkor alkalmas étel tárolására; vagy mellette egy stilizált mikróra hasonlító jelet (alatta hőmérséklet megjelöléssel, akkor azokból nem oldódhat ki élettanilag hatásos mennyiségű káros anyag, ha mikrózzuk és nem éri el az edény hőmérséklete a megjelölt hőfokot. Tehát nem az étel, hanem az edény!

    Szerintem ez a jelenlegi tudásunk szerint kellő biztosíték és a másik biztosíték, hogy kínai gyártmányú bevizsgálatlan vackokat nem vásárolunk. A legjobb, hogy ha az ételek elkészítésére és tárolására alkalmas edényzetet nem a kínai piacról szerezzük be, hanem pl. az IKEÁ-ból, akik a veszélyes játékokat és termékeiket a veszély felismerését követően azonnal és worldwide visszahívják. Tudom, hogy mindent lecserélni nem olcsó mulatság és nem mindenki tudja ezt megvalósítani, de sajnálom, ez az én válaszom.

    Van a régi mondás: Jobb félni, mint megijedni! Ezért töredelmesen bevallom, hogy nálunk otthon csak 3 db 4 dl-es IKEÁ-s DISTANS fantázianevű műanyag tároló edény van, amelyeken még a nejlonfólia is rajta van, mert nem használtam, illetve két méretben a piros és fehér színű szintén IKEÁ-s keverőtál, aminek az alján a mikrójel át is van húzva és kizárólag sütikészítésre használom. Minden mást fémtálban keverek össze vagy készítek el és a mélyhűtőbe alumíniumfóliában, a hűtőbe jénai tálban vagy a fazekában kerül az étel. Azon kívül a pvc-padlómat is csempére cseréltettem.

    Az üveg olyan stabil anyag, hogy erős savak és lúgok tárolására is alkalmas, tehát a gyengén savas kémhatású ételekkel biztosan nem lép kölcsönhatásba és nem oldódik bele semmi.

    Magyarul nem sokat találtam e jelekről, de aki tud angolul (és aki nem), az itt megnézheti a régebbi szimbólumokat: http://hubpages.com/hub/Plastic-Storage-Containers-Is-Your-Food-Container-Safe

    És itt van még egy, amin látható, a mienkre hasonlító mikrohullámú sütős szimbólum: http://athome.kimvallee.com/2009/12/a-need-for-tableware-symbols/

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...