2012. december 13., csütörtök

Grízes tészta

Tessék bevallani: van még, aki életében egyszer megpróbálta úgy készíteni, hogy nem engedte fel vízzel a pirított búzadarát? (Egynél többször ilyesmi nem fordul elő senkivel. Nekem "megvolt" - na jó, természetesen nem tegnap :-)

Amúgy a világ legegyszerűbb dolga, és olcsóbbat talán nem is lehetne kitalálni. Főz az ember tésztát (én rövidmetéltet szoktam), és egy jókora löttyenet olajon TÉNYLEG szinte folyamatosan kavargatva szép barnára - nem halványdrappra - pirít kábé egy pohárnyi búzadarát (amit egy incirifincirit meg is lehet sózni). Vigyázat, odaégős.
Ha már tetszik a színe, fel lehet önteni egy fél pohár vízzel, aztán elzárni alatta gázt és lefedni. Aki véletlenül sok vízzel öntötte fel, az ne zárja el egyből, hanem főzze egy darabig, hogy legyen esélye elpárologni annak, ami nem szívódik be :-D Mire a tészta megfő és le is csöpögtetjük, addigra jó a gríz is, lehet összekeverni.

Naná, hogy baracklekvárral az igazi, de üsse kő, ha csak eper van, azzal is meg lehet enni.
Porcukor nekem nem kell rá, mert mindig beszippantom :-D

Ja, és a pirított grízből szoktam néha nagyobb adagot készíteni egyszerre, lefagyasztani, és ha eszembe jut, csak egy adag tésztát kell főzni hozzá.


5 megjegyzés:

  1. ó, a lefagyasztás jó ötlet, kipróbálom, köszi!

    én lepirított káposztát szoktam lefagyasztani, és akkor ugyanígy csak tészta kifőz, 10 perces mentőötlet:)

    VálaszTörlés
  2. Nahát, én erről nem is hallottam! Mi prézliset szoktunk, olajon prézli megpirít, rá a megfőtt tészta és kész. Cukorral, lekvárral, finom. :)
    Meg ha már nagyon minimal, akkor cukrot szórni a kifőtt tésztára, és kész! :)

    VálaszTörlés
  3. Zsófi, akkor döntetlen, mert én meg a prézlisről nem hallottam még, illetve hát hallani hallottam, valami olaszkajás-szegénykonyhás (cucina povera) műsorban.

    De nekem a(z egyik) mamám még a gombócot se prézlibe forgatta, hanem grízbe.

    Lillácska, a káposztát is fagyasztom, a reszelés meg a pirítás pont elég szuttyogós ahhoz, hogy ne akarjak túl gyakran nekiállni, pedig a káposztás tésztát imádom! Így mondjuk minden második alkalommal meg lehet úszni a nemszeretem részét :-D

    VálaszTörlés
  4. A grízes tészta szénhidrát-szénhidráttal, de én imádom :-) Tudja valaki hogy ki találta ki ezt az ételt??? A prézliset nem hallottam. A káposztásat pedig úgy szoktam, h előre lereszelt káposztát veszek :-D

    VálaszTörlés
  5. Ha nem ismernétek, így is finom: nem cukrozni, hanem sózni kell a tésztát és tejfölös uborkasaláta illik hozzá. Mi sose csináltunk másképp....
    (Amúgy a megpirított grízt én is eltettem már a mélyhűtőbe, meggyorsítja a következő adag elkészítését.)
    És mellesleg az én fazekamban perpill (=délelőtt óta)a már nagyon megkívánt kocsonya rotyog. Tél van, itt az ideje, akkor is ha ma nem hó, hanem eső esett....

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...