2012. december 17., hétfő

Kakaspörkölt

Nagyanyám még kora ősszel levagdosta a kiskakasokat (na jó, ő már olyan sok kárt nem tesz bennük, az unokatesóm vágta le őket), és azóta a fagyasztóban dekkoltak, várva, hogy legyen már végre valami.
Volt.
Áthívtam embereket vacsizni, és főztem nekik kakaspörköltet.
Azt dettó pont ugyanúgy kell, mint az összes többi pörköltet (hagyma, paprika, hús, só, víz, párol, vizet pótol, párol, vizet pótol, mikor már puha, akkor nem pótol tovább, kész), csak ugye tovább tart, tehát a csirkehúsból készülő ételek röpke elkészítési ideje ne tévesszen meg senkit, a "rohadt kokast" sokáig kell főzni, nekem kb. 4 óra alatt készült el. Amikor már puha volt, és jó sok víz elfőtt róla, akkor felöntöttem kb. fél üveg vörösborral (olyan 2-3 dl volt talán), és még főztem addig, míg újra szépen besűrűsödött a leve.

Köretként nem is próbálkoztam volna rizzsel, krumplival, szarvacskatésztával, mert úgy gagyi :-D
Eredetileg juhtúrós sztrapacskát forgattam a fejemben, aztán ez érdeklődés hiányában elmaradt (értsd: fene se akart krumplit reszelni), sima mezei nokedli volt hozzá. Meg savanyú uborka.
Meg zajos siker.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...