2010. március 28., vasárnap

Hentestokány

Holnaptól háromnapos borismereti tanfolyamra megyek, ahol reményeim szerint ivás is lesz, ezért a hétfőn esedékes gyümölcsnapomat áttettem mára. Inkább.
Egyébként is, tegnap a nagymamámnál voltam, szokás szerint túllőttem a célon, legalábbis ami a kalóriabevitelt illeti, nem is baj, ha ma meg nyugi van.

A hentestokányt a héten főztük, és nagyon jól sikerült, bár szerintem helyenként nem túl szakszerűen jártunk el. Jóvanna, a hozzávalókat néztem csak meg, az elkészítést nem tanulmányoztam.
Elöljáróban megjegyezném, hogy a rizst a Medve főzte hozzá, mert ő tud, én meg nem, és ez egy felháborító igazságtalanság.

Na szóval a kaja hozzávalói:
- 1 vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma ( elbírt volna többet, de nem volt több :-)
- 1 csomag kockázott bacon (nem értem, így olcsóbb volt kilója, mintha a pultnál vettem volna kimérve :-o ) - a 2x125 gramm kb. 600 Ft-ba került, a felét használtam fel, az kb. 300 Ft
- 1 kg sertéscomb - illetve kicsit több volt, 1300 Ft körül, mert ilyesmit nem az interspárban kell venni
- 1/2 csomag sonka, 399 Ft, spáros
- pár darab csemegeuborka
- néhány kanál paradicsompüré
- só, bors

Így készítettük, de nem biztos, hogy tényleg így kell:
A szalonnát megpirítottuk, kellett alá egy kis olaj is, mert nem sült ki belőle elég zsír. Aztán ehhez hozzáadtuk a felkockázott vöröshagymát, és azt is megpirítottuk, utána a fokhagymát, de azt nem pirítottuk meg, hanem egyből küldtük is utána a kisujjnyi csíkokra vágott húst. Fehéredésig sütöttük, sóztuk és borsoztuk, majd felöntöttük vízzel, és egész kis lángon egész sokáig lefedve hagytuk puhulni, a vizet párszor pótoltuk. Amikor a hús puha volt- olyan másfél óra múlva-, tettünk hozzá 2-3 evőkanál paradicsompürét, majd eszünkbe jutott a sonka és az uborka, amit vékony csíkokra szeleteltünk, és belekevertünk az egész cuccba, ezzel már csak pár percig kevergettük tovább, és kész is volt.

Nagyon nagy adag lett, rizs volt hozzá, legnagyobb részét előrecsomagolva lefagyasztottuk, 2 fiúdoboz és 3 lánydoboz került ki belőle.

FINOM!!!!!!

5 megjegyzés:

  1. Bortanfolyamon tessék jegyzetelni és arról is kérünk részletes beszámolót! :oD

    De most komolyan, engem nagyon érdekel!

    VálaszTörlés
  2. Neheheeeeemtudok annyi mindent elmesélni ám :-(

    Az első nap végén olyan szinten voltam fáradt, hogy további információk befogadására teljesen alkalmatlanná váltam, és kóstoláskor már egyszerűen nem bírtam ízeket, illatokat meg aromákat megnevezni, csak a vállamat vonogattam, hogy hát bor :-)

    Pedig nagyon érdekes!!!!

    VálaszTörlés
  3. Majd leülepszik és akkor tudsz mindenfélét majd. :o) Én is imádom az érzékszervi labort, ami hasonló célokat szolgál, mint a borkóstolás, csak mi általában mindenfélét kóstolunk. A múltkor azt mondta valamelyik osztálytársam a zöldborsó illatára, hogy katicabogárszag. :oD Most mondd meg milyen szaga van egy katicabogárnak?

    Egyébként senki se ismerte fel a zöldborsót, mert dohos vagy földes illatnak tartotta mindenki. De ez nem baj, mert a szagérzékünk tanulható, szóval kitartás. :o)

    Írd be a Google képkeresőjébe, hogy Wine flavour wheel és puskázzál ilyen meghatározásokat, mint ez. ;o)

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...