2011. december 8., csütörtök

Mézeskalácskészítő workshop

Persze virtuálisan.

Nekem SOHA nem puhul meg :-(
Már vagy tíz éve próbálkozom, mindig más és más recepttel, de eddig még minden évben kemény maradt, hiába fémdoboz, hiába almagerezd, hiába minden. Szép karácsonyfadísz, de annyi... ha leszedem a fát, megy az egész cucc a kukába. Tavaly végül már neki sem álltam, mert minek. Pedig mindig is imádtam vacakolni vele.

Alapból eléggé rühellem ezt az egész adventi készülődést meg felhajtást, a mézeskalácsozás az egyetlen, amitől én is úgy érzem, hogy karácsony van. Vagy lesz.

Tehát kérek szépen bevált recepteket, tuti tippeket, ravasz cseleket. Hátha idén nekiállok megint.

8 megjegyzés:

  1. Nem tudom, mézeskalácsnál működik-e, de mézespuszedlinél bevált: a liszt egyötödét váltsd ki étkezési keményítővel. :o)

    VálaszTörlés
  2. Oké :-)
    Puszedlire egyébként van tuti receptem, tavaly kaptam, és hetekig sorozatgyártottam :-)

    VálaszTörlés
  3. A tuti recept:
    16 dkg porcukor
    15 dkg langyos méz
    2 tojás sárgája
    5 dkg zsír
    1 dl tej
    0,5 kg liszt
    1 kk szódabikarbóna
    mézeskalács fűszer+egy kis kakaó

    Ezt mindet összegyúrom, általában rögtön dupla adagot.
    A titok: nem szabad vékonyra nyújtani, kb 4-5mm kell hogy legyen, és a sütőből akkor kell kivenni, amikor még egy kicsit puha. És mi is mindig fémdobozba tesszük, almát csak pár nap múlva teszek mellé.

    VálaszTörlés
  4. Nekem sütés után rögtön puha, és olyan is marad, amíg el nem fogy :) A figurákat meg az egyéb dísztárgyakat is ebből készítem, és az utolsó morzsáig meg szoktuk enni mindet. Ha már úgy mint mézeskalács nem megy, akkor jól kiszárítva ledarálom édes morzsának, és darált háztartási keksz helyett elmegy édességekbe.
    Mézeskalács, ami frissen is puha
    Jó sütögetést!

    VálaszTörlés
  5. ... és egyébként dobozba tenni még melegen kell, egyből, vagy pedig akkor, amikor már kihűltek, és esetleg ki is díszítettem őket?
    Vagy díszíteni csak akkor kell, ha már kivártam, hogy megpuhuljanak...?

    Én eddig mindig úgy casináltam, hogy megsütöttem, kihűlt, díszítettem cukormázzal, aztán mire a cukormáz megszáradt, addigra már a mézeskalács mindig olyan kemény volt, hogy soha többé nem puhult meg, dobozban sem, hiába csomagoltam el.

    VálaszTörlés
  6. http://zsuzsasagok.blogspot.com/2011/12/mezeskalacs-receptek.html

    VálaszTörlés
  7. na, tőlem sem leszel okosabb:)
    én évek óta ugyanazt a receptet használom, és mindig más lesz belőle:)
    volt már végig puha, végig kőkemény, és a kettő között is:)))
    na de sebaj, ott van nekünk a mézeskalácshoz Papa is, aki igazán hálás felhasználó. a legkeményebb, kilátástalan esetnél azt mondta, csomagold csak be, jólesszaz, reggel bekapok egyet, estig majd elszopogatom... így aztán idén is bátran nekilátok:)

    VálaszTörlés
  8. Limaráé másnapra puha... Alig bírom ki, hogy ne egyem meg a gyönyörű asztali díszt, amit kaptam tőle...

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...