2011. december 24., szombat

Vagány vega karácsonyi ebéd

Nem visszük túlzásba, de finomat fogunk enni.

Zellerkrémleves: egy fél zellert és egy egész krumplit felkockáztam, feltettem főzni a szokásos kb. egy liter vízben, a szintén szokásos adalékmentes ételízesítőmmel. Ha puha, jön a botmixer, meg a tejfölös habarás (na jó, lehet, hogy tejszínes lesz,végül is karácsony van, na :-))
Tálaláskor vagy levesgyöngyöt szórok bele, vagy pedig még addig pirítok hozzá kenyeret.

Sajtszószos tészta csőben sütve: megfőztem egy fél zacskó copfocska fantázianevű tésztát, jénaiba borítottam, és leöntöttem sajtszósszal. (Ehhez előzőleg besamelmártás-szerűséget készítettem, vagyis kevés forró olajon két evőkanál lisztet egy picit kevergettem, aztán egy fél liter tejjel felöntöttem. Megsóztam, borsoztam, belenyomtam egy gerezd fokhagymát, és valamilyen indíttatásból beledobtam egy babérlevelet is. Kis lángon sűrűsödésig főztem kavargatva, aztán belereszeltem kb. 10 dkg sajtot, most ementáli volt itthon, de bármivel jó.) A szószt és a tésztát összekevergettem, a tetejére is szórtam egy kis reszelt sajtot, és most épp a forró sütőben dekkol, én meg itt kinn várom, hogy szépen megpiruljon a teteje.

Hát... idén ez van :-)
Karácsonyi ebéd vega Hugi és kedvetlen nővére módra.
Vacsira majd talán összehozok valami izgalmasabbat.

1 megjegyzés:

  1. Teljesen jó, amit főzöl. Mi szeretjük. Ilyenkor délben nálunk sincs nagy trakta. Vacsorára főzünk, akkor ebédre nem kell sokfogásos rettenet. Ma pl. csak frankfurti leves volt.Idén igazából este is egyszerű lesz: baconbe tekert máj, baconbe tekert aszalt szilva, krumplipüré, mákos guba. Ennyi.

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...