2012. február 15., szerda

Csicseriborsó Művek

Múltkor megfőztem egy csomag csicseriborsót, lett is belőle majdnem egy kiló :-)

Egyik részéből hummusz lett (csicseriborsó, fokhagyma, olívaolaj, tahini, só, meg a robotgép :-)

Másik részéből csicseriborsócurryt akartam gyártani (hagyma, fokhagyma, mindenféle fűszerek, pl. rómaikömény, csili, meg ilyenek, csicseriborsó, konzervparadicsom), de véletlenül az elején beleugrott néhány karika házikolbász, így valami egész más lett belőle, de fincsi!!!! Tejföllel is kipróbáltam, úgy is jó.

A maradékból úgy gondoltam, hogy falafelt kéne sütnöm, de már megint nem sikerült (szétestek a bigyók az olajban, legközelebb mégiscsak teszek bele tojást, pedig állítólag nem kell...) Pedig jó lett volna főzelékhez, vagy csak úgy is. Na mindegy, majd máskor.

A fenti sikerélmény fényében pedig ma mákos tészta lesz :-D Azt nem szúrom el.

7 megjegyzés:

  1. Mákos tészta: nyami. Tulajdonképpen minek is főzünk mást? Életem végéig ellennék sajtostésztán vagy mákos tésztán meg a társain. Az egy darálthúsos változatot kivéve.

    VálaszTörlés
  2. Ja, valahol azt olvastam, hogy nem kell minden levét lecsöpögtetni a csicseriborsónak, mert akkor fog szétesni a gombóc.

    Hú, mennyit ettem én egy időben falafelt. Már meg is utáltam, de most jólesne. :o)

    VálaszTörlés
  3. Én nem szeretem, de a válságkonyha az válságkonyha :-D
    Még karácsonykor vettem mákot, mert karácsonykor mákot kell venni, de nem csináltam belőle kb. semmit, mert ugye nem szeretem :-D De most már muszáj felhasználni, szóval így jártam, majd idén már nem veszek, minek :-D

    VálaszTörlés
  4. Itt vannak még ötletek szétesés ellen: http://www.recept-oldal.hu/cikkek/vegetarianus-etelek/falafel.html

    Ha nem daráltad még le az összes mákot (gondolom, mert akkor amúgy is könnyebben avasodik), akkor süss belőle mákkal megszórt pogácsákat és sósrudakat a legközelebbi vendégségre, kirándulásra vagy borpartira. Én imádom az ilyesmit is, a kedvencem a mákkal megszórt mini fonott kalács(zsemle), csak már elfelejtettem, hogy hívták, egy időben mindenütt kapható volt.

    VálaszTörlés
  5. Köszi, Vikitől szoktam puskázni én is, de mos tcsak utólag néztem meg, hogy ő szokott beletenni tojást meg prézlit.

    Tök jó ötleteket adtál a máktól való megszabadulásra!!!! (Csak annyit daráltam, amennyi a tésztára feltétlenül szükséges volt :-) A többi a hűtőben figyel.

    VálaszTörlés
  6. Már én is jártam,így ráadásul vega vendégeim voltak,szóval lebőgés:(Aztán láttam a tv-ben,hogy sütőben is meg lehet sütni(hogy ez miért nem jutott az eszembe?,pedig a fasírtot mindig ott sütöm). Amennyiben érdekel ez a lehetőség:
    http://stahl.hu/hu/recept/foetel/Falafel_sutoben_keszitve

    VálaszTörlés
  7. Megnézem, köszi! (Mert azért még tervezem, hogy visszatérek a falafel-témára :-))

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...