2012. február 20., hétfő

Csirkemájas variációk

Hatszáz forint volt a csirkemáj a cébéában, úgyhogy vettem fél kilót, mert néha unom a kényszervegaságot, meg hogy legfeljebb egy virslit sütök a főzelékem tetejére.
Persze nekem fél kiló csirkemáj sok egyszerre, ezért elfeleztem, és kétfélét is készítettem belőle.

Pont elfogyott már a múltkori hummusz, amit a reggelizős szendvicsekhez kotyvasztottam, úgyhogy hirtelenjében összedobtam egy nagyon minimál májpástétom-szerűséget, ez majd kitart a héten. Szerintem semmi újat nem mondok, megolvasztottam egy kis libazsírt (véletlenül még mindig van itthon egy pici), ebben kicsit megpirítottam fél fej vöröshagymát, beletettem a megmosott, megszárítgatott és kisebb darabokra vágott májat. Addig sütöttem, amíg már nem folyt belőle véres lé, bár tudom, hogy ez halálos bűn, és ilyenkor már ki van száradva, de ez van, így szoktam meg, nem szeretem azt hinni, hogy nyers :-D Megborsoztam, megsóztam, és most kivételesen nem mixeltem simára, csak szétnyomkodtam villával. Bedobozoltam, szevasz.

A máj másik felét ugyanígy kezdtem készíteni, csak nem zsírral, hanem olajjal, és beleszórtam pár marék fagyasztott zöldborsót is. A són és borson kívül ebbe majorannát is tettem, és felöntöttem egy fél pohár vízzel, hogy legyen szaftja, aztán addig főztem, míg szép sűrű lett. A végén még belekevertem egy icipici kocka vajat is, hogy selymes legyen, meg mert találtam, és el kellett használni :-) Ehhez a raguhoz párolt rizst csináltam, még nem kóstoltam, de remélem, kivételesen most nem maradt kemény a közepe :-D

Ma persze gyümölcsnapom volt, nehéz így főzni, mert én eléggé kóstolgatós fajta vagyok. Ráadásul csak holnap tudom elmondani, milyen lett a kaja :-D Mondjuk gondolom, olyan, mint máskor - szerintem ez a borsós cucc is volt már a blogon, akár többször is. De ez csak azt jelenti, hogy finom!

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...