2012. május 14., hétfő

Epres-rebarbarás menő pite

Éppenséggel nem a legalacsonyabb költségvetésű recept, mert lesz még az eper ennél sokkal olcsóbb, meg sokkal magyarabb is.
De már hetek óta forgattam a fejemben, hogy ki kéne próbálni ezt a kombinációt, és amikor a Fehérvári úti csarnokban rebarbarát láttam (nem olyan veszélyes áron, 400 Ft volt egy fél kiló), akkor egyértelmű volt, hogy MOST jött el az ideje :-)

Készítettem egy pitetésztát 5 dkg cukor, 10 dkg margarin, 20 dkg liszt (ebből egy kevés teljes kiőrlésű volt, mert most épp erre volt igény), 1 tojássárgája és - tejföl híján - pár kanál kefir felhasználásával. Ha jól emlékszem, egy csipet sütőport is tettem bele. Amíg a tölteléket elkészítettem, a tésztagombóc a hűtőben pihent.

A megtisztított és feldarabolt - fél kiló - rebarbarát kevéske vízzel megpároltam, és ízesítettem cukorral, citromlével és fahéjjal. A - szintén fél kiló - epret nem pároltam meg előzetesen, csak felaprítottam, mérettől függően kettő vagy négy darabba.

A tésztát kinyújtottam, kibéleltem vele egy kerek piteformát, és elősütöttem (egy zacskó sárgaborsó segítségével). Utána rászórtam a párolt rebarbarát meg az epret. Összekevertem 3 tojást, 2,5 dl habtejszínt meg egy kis porcukrot, és ezzel leöntöttem a pitét. A kikandikáló darabokra szórtam egy kis barna nádcukrot is, mert miért ne.
Még kb. félórára visszatettem a sütőbe, amíg a tojásos keverék szépen megszilárdult rajta.

Jól néz ki, finom, és pofonegyszerű elkészíteni, szóval szívesen ajánlom mindenkinek. Én más gyümölcsökkel is tervezem megsütni, majd ahogy következnek :-D




3 megjegyzés:

  1. Most sül, és zavarban vagyok. Mennyi ideig kell elősütni? meg mennyi a némi cukor? meg ez már többször felmerült bennem, hogy az elősütött hüvelyes utána felhasználható?

    VálaszTörlés
  2. Hűha, ennek a válasznak már nem sok hasznát veszed, de remélem, nélkülem is jól sikerült a pitéd!!!!

    Én addig szoktam elősütni, ameddig halványbarna keksz-színű lesz a széle, ahol kilátszik. A "sütőborsót" állítólag nem lehet már rendeltetésszerűen felhasználni (vagyis megfőzni), de sütésre akármennyiszer, tehát én elteszem.

    A némi cukor itt az ízlésetektől függ. Én sem recept alapján dolgoztam, csak a tésztánál ügyeltem az arányokra. A rebarbara savanyú, több cukrot kíván, mint - mondjuk - egy almás pite. De csak találomra ízesítettem, és közben kóstolgattam :-D

    Neked hogy sikerült???? Örülök, hogy kipróbáltad!

    VálaszTörlés
  3. Hasznát veszem, mert a hülye pite kifolyt a formámból, mert nem volt piteforma, és a kapcsos tortaformának nem elég a tésztával kibélelés... Szereztem piteformát, és ma sütöm újra! Amúgy nyersen nagyon finom volt :D Köszi a választ, majd referálok!

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...