2013. július 17., szerda

Kaporkrémleves tökből

Van még egy csomó gyalult tök tavalyról a mélyhűtőben, azt nem is kértem anyukámtól még az idei termésből, először a tavalyit használom el...
(Családunk férfitagjainak ne mondjuk el, hogy tök is van benne, nekik egyszerűen kaporkrémlevesként adjuk.)
Szóval egy nagyobb csomag gyalult tököt kivettem a mélyhűtőből, meg egy kis kaprot is (ez kb. egy csokornyi), igen, a tököt is le kellett volna mérnem, de akkor még nem gondoltam, hogy írni is fogok róla...
A tököt vízzel felengedtem, megsóztam, feltettem főni (egyben ki is olvadt), közben két krumplit megpucoltam, felkockáztam, az is ment a levesbe. 10 percig főztem, a vége felé beleraktam a kaprot is, amikor a krumpli megpuhult, 3 kanálnyi tejfölt tettem bele, majd azzal is felforraltam. Kicsit hagytam hűlni, majd összeturmixoltam.
Pirított kenyér vagy levesgyöngy mehet hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...