2010. május 16., vasárnap

(Többé-kevésbé) szezonális hétvége

Pénteken kisebb vagyont hagytam a Nagycsarnokban, aztán szombaton még a kispesti piacon is folytattam az ámokfutást, és hatalmasnagy főzőcskézést rendeztem hétvégén!!!!! Végre, végre elememben voltam, hurráááá, ez persze nem utolsósorban annak volt köszönhető, hogy volt kinek főznöm :-D

A szombati ebéd (borsos marhatokány) csak olyan értelemben illene a Válságkonyha bejegyzései közé, hogy elég hamar komoly pénzügyi válságba kerülnék, ha sokszor akarnék ilyet főzni, mert fehérpecsenyét vettem hozzá, ami piszok drága volt - de hát Józsi hentes ezt ajánlotta, én pedig hallgatok rá, mert eddig mindig igaza volt, most is.
Hogy egy kicsit szépítsek a Nyakló Nélküli Költekezésen, a tokány körete polenta volt, mert találtam kukoricadarát a konyhaszekrény mélyén.

A levesből azért ki lehetett találni, hogy itt a tavasz: karalábélevest főztem (2 karalábé, 1 csokor zsenge vegyes leveszöldség), benne jó sok, jó nagy, és jó ronda vajas-petrezselymes galuskával. Tejfölösen!

Vasárnap sokkal szezonálisabb és gazdaságosabb ebédet főztem. Csirkehúst petrezselymes krumplival, spárgával, és sajtszósszal.
Ebből:
- 1 csomag fehér spárga (250 Ft)
- kb. 1 kg újkrumpli (kb 200 Ft)
- 1 csokor petrezselyem (50 Ft)
- 1 egész csirkemellfilé (500 Ft)
- egy darab "reszelni való" sajt (kb. 200 Ft)

Az újkrumplit (apró szemű, a legnagyobb is max galambtojás méretű volt) megmostam kétszer, aztán leszárítottam, és kiolajozott tepsibe szórtam. Megsóztam, letakartam fóliával, alatta párolódott egy darabig, utána leszedtem a fóliát, megpirítottam, majd kiszedtem és megszórtam egy kazalnyi apróra vágott petrezselyemmel.

A sajtszószhoz kb. fél kocka vajon kicsit átkevergettem két kanál lisztet, és felöntöttem fél liter tejjel. Sóztam, borsoztam, beledobtam egy babérlevelet (ezt máskor időben ki kell venni, mert kicsit babérízű lett), és pár perc alatt sűrűre forraltam, majd elkevertem benne a reszelt sajtot.

A spárgát meghámoztam, sós-cukros vízben néhány percig főztem, majd egy serpenyőben vajat olvasztottam és a leszűrt spárgát beleforgattam.

A vékony szeletekre vágott (6 jött ki belőle), megsózott, megborsozott csirkemellet kevés olajon, oldalanként pár perc alatt megsütöttem.

Nagyon jól elvoltak ezek együtt, finom ebéd volt, 1200 Ft-ból kijött 4 adag (két ember mai és holnapi ebédje).

A vacak joghurttortámról most inkább nem mesélek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...