2010. május 10., hétfő

Töltött karalábé

Akciós volt a cébéában a karalábé, meg még emellett szép is, gyorsan vettem négyet. Még nem unom a főzeléket sem, de négy karalábét csak úgy nyersen elrágcsálni szintén nem jelentett volna kihívást. Mégis töltött karalábé lett belőle, mert eszembe jutott, hogy most vettem fél kiló darált húst is. Átbnéztem néhány receptet a neten, aztán végül úgy csináltam, ahogy akartam :-D

Tehát amiből készült:
- 4 db karalábé, + 6 nagyobb levél
- fél kiló darált hús
- kb. 3 marék rizs, sós vízben félig megfőzve
- a hagyma felkockázva és megpirítva
- 1 tojás
- só
- bors
- kicsi majoránna
- icipici cukor
- liszt
- tejszín
- kapor

És ahogyan:
1) Összekevertem a darált húst a rizzsel, a hagymával meg a tojással. Megsóztam, megborsoztam, tettem bele egy kis majoránnát is, ezt így utólag nem tudom megindokolni, hogy miért :-) A masszát hagytam állni egy kicsit.

2) Merthogy közben kivájtam a karalábék belsejét. Nincsen hozzá célszerszámom, így elég rohadt dolog volt. Elmondom a módszert, amit kb. a harmadik karalábé tájékán fejlesztettem ki, persze akkor már nagyjából mindegy volt.
- Talpra állítottam a meghámozott karalábét, és vékony pengéjű kiskéssel először is vágtam bele egy fordított kúpot (vagy mit), és kiszedtem.
- Aztán oldalra fordítottam a karalábét, és a kést mindig kicsit ferdén lefelé, a külső oldala felé tartva, belül körbevágtam. Csak kb. a legnagyobb szélességéig lehet ezt, különben az ember kiszúrja.
- Ezt a körbevágott részt lefeszegettem róla a kiskanállal.
- Majd még megkapirgáltam óvatosan, főleg az alját, hogy kimélyítsem benne a lyukat.

Máskor inkább veszek egy karalábévájót.

3) A leveleket megmostam. Másvalamihez vizet forraltam épp, ebbe egy-egy pillanatra belemártottam a leveleket, ettől összeszottyadtak és formálhatóak lettek. A vastag eret kivágtam mindegyikből egy darabon (könnyebb is volt csomagolni vele úgy, hogy a szár felőli vége egy darabig ketté volt hasítva).

4) Megtöltöttem a karalábékat és a leveleket is.

5) Lábosba pakoltam, annyi vízzel öntöttem fel, hogy épp ne lepje el teljesen, aztán megsóztam, felforraltam, és kis lángon főztem egy órát. Félúton beledobáltam a kivájt karalábéforgácsot is (a nagyobb darabokat azért felaprítottam, hogy kb. hasonló méretű fecnik legyenek).

6) Kiszedtem a karalábékat meg a leveleket, és a lábosban maradó vizet meg robbantott karalábét besűrítettem egy kanál lisztből és kb. másfél deci főzőtejszínből készült habarással. Megkóstoltam, megsóztam, kevertem bele egy iciri-piciri cukrot, és hagytam pár percig forrni, hogy elmúljon a lisztíze.

7) Közben további 2-3 zsenge karalábélevelet megmostam, és egészen vékony csíkokra vágtam, belekevertem ezt is a "főzelékbe", meg szórtam bele egy kis kaprot.

8) Visszaraktam a töltött cuccokat a szószba.

9) Kész.

4 karalábé meg 6 levél, jó sok adag, lehet majd fagyasztani, és az összköltsége kb. talán 700 Ft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...