2010. augusztus 3., kedd

Babfasírt

Talán nem pont zöldbabfőzelékhez, de jó kis húsmentes feltét.
Hozzávalók:
- 1 doboz konzerv vörösbab
- 1 felkockázott vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- néhány szelet kenyér, nem több, mint 10 dkg (nekem egy hagymás masninak kb. egyharmada volt itthon), felkockázva
- 1 tojás
- só, bors
- olaj a sütéshez

Elkészítés:
A kenyérkockák nagyobb részét beáztattam, szerencsére egy jó maréknyit előrelátóan kihagytam.
A babkonzervet tálba borítottam, hozzáadtam a vöröshagymát, a fokhagymát, és botmixerrel pürésítettem. Ronda lilásrózsaszín lett :-D
A püréhez kevertem egy egész tojást, és - jól kinyomkodva - a kenyérkockákat. Mivel túl lágynak találtam, hozzákevertem még a maradék, "szárazon" hagyott kenyérkockákat is.
Megsóztam, megborsoztam, pár percig állni hagytam.
Serpenyőben, nem túl forró olajban sütöttem ki úgy, hogy két evőkanállal igazgattam olyan mittudoménmilyen, két-evőkanál-alakúra :-D

Kívül szép barnára sült, ez némileg feledteti a továbbra is enyhén barbis rózsaszín belsejét :-D
Amúgy fincsi, és a húgom sem berzenkedik ellene, hármat bevágott egy tányér zöldbabfőzelékhez. Összesen 12 darab lett.

2 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...