2010. augusztus 1., vasárnap

Juhtúrós hús szalonnás zöldbabbal

Nem volt semmi ötletem, hogy mit főzzek (csak annyi eligazítást kaptam, hogy húúúúúúúúsos legyen), ezért elkezdtem Príma Konyhákat böngészni, és ott találtam ihletet, meg valami hasonló receptet. Az újságban nem zöldbab volt mellé, ezt a részét önerőből sikerült kigondolni :-D

- 4 szelet sertéscomb (kb. fél kiló, 560 Ft)
- 1 "cső" juhtúró (10 dkg, kb. 200 Ft)
- 1-2 paradicsom
- kis darab trappista sajt
- kb. 25 dkg zöldbab megtisztítva, de egyben (egy kilót vettem 400 Ft-ért, akkor ez legyen kb. egy százas)
- 8 szelet bacon (1 csomag 370 Ft, de maradt)
- só, bors, mustár

A hússzeleteket sóztam, borsoztam, mustárral megkentem, és mindkét oldalon elősütöttem. Utána jénai tálba pakoltam őket, a tetejükre juhtúrót tettem, erre húsonként 2-3 vékony szelet paradicsomot, majd befedtem sajttal. 200 fokos sütőben addig sütöttem, amíg szépen megpirult a teteje. A juhtúró persze kifolyt, de nem baj, mert nem égett oda, viszont nagyon finom szaft keletkezett a jénai aljában :-)

Amíg a hús a sütőben volt, megtisztítottam a zöldbabot, és pár percre forrásban lévő, sós vízbe dobtam. Csak néhány percig főztem, nem puhult meg, roppanós maradt. Jól lecsöpögtettem, aztán 4 felé osztottam. Egy vágódeszkára egymás alá fektettem 2 szelet bacont, az egyik végére rátettem az első "csokor" zöldbabot, és feltekertem. A maradékból még 3 ilyen csomagot készítettem. Serpenyőben kevés olajon körbesütöttem a szalonnát.

A kész hús mellé köretként ettük a szalonnás zöldbabot. Férfikajának kissé túl zöldséges (sehol egy szem rizs, vagy krumpli, ÚRISTEN!!!), női kajának viszont kissé túl nehéz, egy kis friss saláta is elég lett volna hozzá. Csak kovászos uborka volt, a zöldbabot elég hamar le is cseréltem rá.

Durván 1200 Ft-ba került, nagyon laktató, éhségtől függően 2, 3, vagy 4 adag is kihozható belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...