2010. augusztus 7., szombat

Sárgarépafőzelék

Nem volt ötletem, hogy mit főzzek, ezért megkértem a húgomat, hogy egy darab papírra írja fel a 3 legkedvesebb ételét, és az egyiket elkészítem neki ebédre. Hamar elkészült a feladattal, a papíron ez állt:
- káposztás tészta
- répafőzelék
- karalábéfőzelék

Bevásárlás nélkül a répafőzeléket lehetett megvalósítani.

Hozzávalók, 2 személyre:
- 5-6 kisebb-közepes sárgarépa (megtisztítva olyan 25-30 dkg volt)
- olaj, vaj
- só
- 1 evőkanál liszt
- 3 dl tej
- apróra vágott petrezselyem, kb 2 jókora evőkanálnyi

A sárgarépát megtisztítottam, és vékony karikákra vágtam. Egy nem túl nagy lábosban felhevítettem egy kevés olajat, és tettem hozzá egy kb. fél cm vastag "szelet" vajat is, mert szerintem vajjal finomabbak a főzelékek. Ebbe a keverékbe szórtam bele a sárgarépát, és pár percig kavargattam közepes lángon. Kicsit megváltozott a színe, alatta pedig a zsiradék élénksárga lett. Ekkor megsóztam (1 kávéskanál sót tettem csak rá), lefedtem, takarékra vettem alatta a lángot, hogy a saját levében megpárolódhasson. De nem ám szottyatagra. Kb. 15 perc múlva a répa puha volt, de még volt mit harapni és rágni rajta.
Ekkor megszórtam 1 evőkanál liszttel, és addig kevergettem, amíg már sehol nem volt rajta fehér por. Akkor felöntöttem 3 dl tejjel, és egy picikével feljebb vettem a lángot.
Addig főztem, míg besűrűsödött, akkor belekevertem a petrezselymet is, és szóltam a húgomnak, hogy jöhet enni.

A répa egyébként a telkünkről származik és ingyenes volt, de amúgy sem a legdrágább zöldség.
Én köret nélkül ettem, a húgom szerintem bevágott hozzá egy szeletet a tegnapi pizzából - fura párosítás, de nem nagyon volt választási lehetősége :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...