2011. november 30., szerda

Sütőtökös-almás galette francia módra

Ugye milyen flancos a neve? Az egyik legegyszerűbb süti, amit valaha is sütöttem :)

Hozzávalók:
35 dkg liszt
egy csipet só
17 dkg vaj
125 ml hideg víz

ezekből tésztát gyúrunk, nekem nem kellett bele az összes víz, lassan adagoltam hozzá, hogy nyújtható tészta legyen belőle.
Ha kész, fóliába csomagolva fél órára a hűtőbe tesszük.
Megpucolunk és apró kockára vágunk almát és sütőtököt. Az eredeti recept szerint 40-40 dkg kellene, én két levesestányérba vágtam, nem mértem.
A hűtőből kivett tésztát kb 28 cm átmérőjű kör alakúra nyújtjuk lisztezett deszkán (vagy konyhapulton) és átrakjuk a sütőpapírral bélelt sütőlapra vagy pl a gáztepsibe. Ezután a közepébe halmozzuk a gyümölcsöket úgy, hogy kb 5 cm körben szabadon maradjon. Ezt a részt szépen felhajtogatjuk, rányomjuk a töltelék szélére és mehet a sütőbe. Recept szerint 40 perc, nem mértem, villával megböktem a sütőtököt és amikor puha volt, akkor vettem ki.

Cukor nélkül is édes a töktől, nem igényel se túl sok időt se túl sok edényt és nagyon finom. Amikor még langyos...

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...