2011. november 16., szerda

Másik no name tokány

Jött át a tesóm szerelni, aztán végül nem szerelt, de ez más kérdés, mindenesetre azért ha már ott volt, kapott vacsorát :-D

Azt már előre kigondoltam, hogy akármilyen tokányféleség lesz rizzsel, mert ahhoz "csak" húst kellett venni, a ház előtti cébéában 1099 Ft volt a sertéscomb, vettem olyan 70 dekát, ebből ki is jött 3-4 adag.

Kisujjnyi darabokra vágtam a húst, fehéredésig pirítottam olajon (közben káromkodtam, mert ez megint valami felvizezett szupermarketes hús volt, amiből csak úgy ömlik a lé/víz kifelé, amikor az ember elkezd vele dolgozni, de ez van, ezért kellett volna piacra menni, nem mentem, kuss), aztán megsóztam, erősen megborsoztam, szórtam rá majorannát meg apróra vágott fokhagymát, - megint nincs meg a fokhagymanyomó -, és miután nagy nehezen elfőtte az iszonyat mennyiségű levét, még párszor fel-felöntögettem egy-egy pohár vízzel, és viszonylag kis lángon, fedő alatt addig főztem, amíg meg nem puhult annyira, hogy fakanállal szét tudtam nyomni a csíkokat. Akkor belekevertem egy pohár tejfölt, még kavartam rajta négy és felet, és kész is volt.

Rizst főztem hozzá, amivel mondjuk nem néz ki jól, mert mindkettő világos, szóval csúnya a kettő együtt, viszont finom.

Elég későn lett kész, én csak egy minimál adagot vacsiztam belőle, az öcsém este is evett, meg csomagoltam is neki mára. A tokányból még maradt egy adag nekem holnapra, de a rizs kevés lett, azt majd újat kell főzni.

Van már a Válságkonyhán hasonló tokányos bejegyzés, de abban van mustár, ebbe a mostaniba pedig nem tettem, és nem tarhonya volt hozzá, lázadt is az öcsém rendesen, hogy ez nem OLYAN. Gondoltam, be lehet kapni. Aztán persze megette, ízlett neki. Nekem is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...