2010. november 6., szombat

Mindenfélét főztem - sütöttem

Holnap megy vissza a gyermekem, úgyhogy ma főztem. Illetve sütöttem.
Brokkoli krémleves készült, nagyon szeretjük. Megmossuk, feldaraboljuk a brokkolit, feltesszük főni, annyi vízben amennyi ellepi. Teszek bele ételízesítőt, sót, borsot. Amikor puha, tejfölt teszek bele, és összeturmixolom. Ha kell, még megízesítem, és készen is van. Pirított kenyérkockákkal tálalom.

Egybefasírtot sütöttem, és főtt tojást tettem bele. Bekevertem a szokásos módon a darált húst fasírtnak, egy réteget tettem a tepsi aljára, ráültettem szépen sorban a főtt tojikat, és ráraktam a másik réteg husit. A két réteget összedolgoztam, és megsütöttem. Együtt sütöttem vele néhány szelet oldalast is, mivel volt a hűtőben.

Aztán sütöttem könnyű finom túrós névre hallgató süteményt. A recept a következő: összekeverek 35 dkg réteslisztet fél csg. sütőporral, 20 dkg cukorral. Másik tálban fél kg túrót összekeverek fél csg. mazsolával, reszelt citromhéjjal, 1 csg. vaníliás cukorral. A harmadik tálban 2 tojást összekeverek 2dl tejjel.
Összeállítása a következő: a sütőedényt kikenem jó alaposan (vastagon) margarinnal, ráteszem a lisztes keverék felét, arra a túrós tölteléket, arra a lisztes keverék másik felét. Rádarabolom a maradék margarint, ami a 10 dkg-ból megmaradt, és ráöntöm a tejes keveréket. Kicsit hagyom állni, hogy beszívja a tejes keveréket, és megsütöm előmelegített sütőben.

Sütök még vajas tésztából fincsi sonkásat. Kinyújtom a vajas tésztát (előregyártottat), köröket szaggatok belőle. A töltelék: darált, vagy nagyon apróra vágott sonkát megfuttatok apróra vágott és megsütött bacon szalonnán. Ha kihűlt ez a keverék, akkor összekeverem némi tejföllel és reszelt sajttal. A kiszaggatott köröket megtöltöm a töltelékkel, kettőt-kettőt összeragasztok, megszórom reszelt sajttal, és megsütöm. Nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...