2010. november 22., hétfő

Vasárnapi büntetőmenü

Sütőtök, kelbimbó, gomba... nem éppen egy hagyományos vasárnapi családi ebéd alapanyagai, de mi se vagyunk éppen egy hagyományos család :-D

Sütőtök-krémleves
Egy kis sütőtököt meghámoztam, kimagoztam, felkockáztam. Ételízesítős vízben puhára főztem, és közben még tettem hozzá egy pici curryport, chiliport és zúzott fokhagymát. Botmixerrel turmixoltam, és mivel túlságosan hígra sikeredett, úgy döntöttem, hogy liszttel fogom behabarni. Egy tálkában egy kanál lisztet elkevertem egy kis tejszínnel meg tejföllel, kanalaztam hozzá a levesből, visszaöntöttem a többihez, elkevertem, és még pár percig forraltam.
(Amikor magától is elég sűrű, akkor a lisztet kihagyom belőle.)
Levesgyöngyöt ettünk volna hozzá, csak nem találtam meg :-D

Gombás-sajtos hús
Egy doboz gombát megtisztítottam, vékonyra szeleteltem. Egy serpenyőben kevés olajat hevítettem, ebbe beledobtam a gombát, megsóztam, megborsoztam, és addig pároltam, míg teljesen elfőtt a leve. Kiszedtem, félreraktam.
Ugyanebbe a serpenyőbe még egy kis olajat öntöttem, és mindkét oldalán pár percig elősütöttem benne 4 szelet húst (sertéscombot vettem, de lehet más is), amit előtte kiklopfoltam, megsóztam, és megborsoztam.
Lapos jénai edénybe pakoltam az elősütött hússzeleteket, a tetejükön elosztottam a gombát, és mindegyiket megszórtam reszelt sajttal.
Letakartam alufóliával, és előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 1 órát sütöttem, utána leszedtem a fóliát, és nagy lángon még addig benn hagytam, amíg jól elpárolgott a leve, és a sajt szépen rápirult a tetejére.

Krumplis kelbimbó tejszínnel
Pár szem krumplit meghámoztam, és felkockáztam. Megtisztítottam néhány marék kelbimbót, a nagyobbakat félbevágtam. A krumplival együtt fazékba raktam, felöntöttem vízzel, megsóztam, és kb. puhára főztem. Leszűrtem, átraktam egy tűzálló tálba, rálöttyintettem egy kis tejszínt, és egy negyedórára beraktam a sütőbe.

Finom lett minden. A levest a vegetáriánus kistestvér is megehette, utána krumplis kelbimbót kapott ráolvasztott reszelt sajttal.

Aki szépen megette az ebédet, kapott kuglófot csokiöntettel.
A tízperces kuglóf receptjét választottam ki a netről - a Mindmegettén itt található, én valamikor régen a Nők Lapja Café fórumáról írtam ki -, és úgy gondoltam, be kéne vonni csokimázzal. Sajnos lusta voltam megkeresni a jól bevált csokimázam receptjét, így csak véletlenszerűen kiválasztottam egyet, szintén a Mindmegettéről. Csúnya bukta volt, nem szilárdult meg egyáltalán, de sebaj, a családnak azt mondtam, hogy direkt így akartam, és ez igazából csokiöntet :-D

(A mennyiségeket mindenki állapítsa meg maga, a saját családjának létszáma, ízlése, befogadóképessége alapján :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...