2012. november 19., hétfő

Akciós volt a lapocka

Péntek este felugrottunk Anyóshoz, aki ugyan nem az enyém, hanem öcsémé, de én is használhatom. Finom illat volt a konyhában, kérdeztem, mit főz, azt mondta, rizses húst. Na de abba kell babérlevél? Hát, ő szokott bele tenni. Azt hiszem, ekkor indult el a vezérhangya.

A tegnapi teszkózáskor aztán eldőlt minden, mert akciós volt a lapocka, vettem is egy kilót.
Ez persze nekem nagyon sok, így rizses hús csak a feléből lett. Tényleg kipróbáltam babérlevéllel, de többet nem fogom, mert az illata valóban csodás, de végül aztán annyira nem jött be.
Amúgy kivételesen "szabályosan" főztem, tehát nem a gagyi módszerrel (főzök pörköltet meg főzök rizst, aztán összeborítom), hanem a félkész pörköltbe tettem a rizst, amikor már alig volt leve. De felöntöttem még további vízzel, amennyi a rizsfőzéshez egyébként is kellett volna. Addig hagytam a gázon, míg majdnem az összes víz eltűnt róla, utána még betettem a sütőbe kábé negyedórára. Kész is volt. A pörköltet fél kiló húsból főztem, rizst olyan 20-25 dekát tettem bele, négy adag lett.

A hús másik felét felszeleteltem, sóztam, borsoztam, és belepakoltam egy kiolajozott jénaiba. Mellé behajigáltam "tetszőleges mennyiségű" (értsd: amennyi volt) kisebb-nagyobb darabokra vágott krumplit, céklát, sütőtököt, zellert és lilahagymát. Stratégiai pontokon egy-egy gerezd fokhagymát is elhelyeztem. Kis vizet aláöntve fólia alatt pároltam a közepesen forró sütőben, majd egy óra múlva úgy döntöttem, hogy fólia nélkül sütöm tovább. De véletlenül túl sok levet engedett, így ezt először lemertem róla, és félretettem, a zöldséges húst meg tovább sütöttem, míg minden összetevő szép pirosas színt kapott. Ebből ránézésre 2-3 adag lesz.

A félretett sötétbordó levet pedig rizottóhoz, főzelékhez, vagy krémleveshez tervezem felhasználni. A közeljövőben tehát további céklás kaja várható, mert máshoz ez a lé hülyén nézne ki :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...