2012. november 13., kedd

Legalapabb csirkemáj

A vasárnapi teszkózáskor zsákmányoltam fél kiló csirkemájat is, amiből aztán jól nem készítettem semmit, hanem elhalasztottam, és drukkoltam, nehogy meg bírjon romolni. Jó-jó, egy nap alatt a hűtőben nem szokott, csak ugye az a nem biztos, hogy mikortól volt a pultban. Mindegy, egyébként semmi baja sem volt tegnap este.

Mivel spinningről mentem haza, tudtam, hogy van még kb. félórám, amíg a mozgástól fel vagyok dobva, utána menthetetlenül ki fogok terülni, mint egy béka. Nagyon gyorsan el kellett tehát bánnom a csirkemájjal, mert nem akartam tovább halogatni, de lefagyasztani sem.

Így aztán fogtam egy fej vöröshagymát, felkockáztam, és kis olajon  üvegesre pirítottam. Egy gerezd fokhagymát is felaprítottam, és bedobtam a serpenyőbe, de hogy meg ne égjen, szinte ugyanabban a pillanatban küldtem is utána a megmosott, csúnya cafatoktól mentesített, és nagyobb darabokra vágott májat.    Körbesütögettem minden oldalán, szórtam rá egy csomó majorannát meg borsot, és a vége felé sót is, mert a szárnyasmájat meg lehet sózni sütés-főzés közben is, és nemcsak a legvégén.
Addig sütöttem, amíg már egyáltalán sehol semmi nem folyt belőle, ha megszúrtam. Közben valamikor egyszer felöntöttem egy kis vízzel is, mert nagyon el akart fogyni alóla az összes szaft.

Ebből így még bármi lehet.
Megehetem simán krumplival, de tehetek bele egy kis zöldborsót, tejszínt, vagy egy-két kanál lecsót is, és akkor klassz lesz tésztához vagy rizshez. Tölthetem leveles tésztába vagy szendvicsbe is, pizzafeltétnek is tökéletes, sőt ha akarom, össze is turmixolhatom májkrémnek.
Ennyi mindenre persze nem lesz elég, de majd kiválasztok egyet a sok közül :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...