2012. november 12., hétfő

Kelkáposzta meg krumpli

Sült csirkecombhoz kerestem köretet, akkor ugrott be, hogy ez majd jó lesz. És jó lett!

Van ez a kaja, aminek angolul bubble and squeak a neve, de magyarul azért annyira nem hangzik jól, hogy bugyborékol meg nyüszög, szóval jobb ezt annyiban hagyni. Hülyeangolok, angolhülyék.

Egyébként ez eredetileg egy tipikusan maradékfelhasználós projekt (krumplipüré, vagy tört krumpli, meg nyilván a főtt/párolt kelbimbó, esetleg kelkáposzta, maradványainak eltüntetésére találták ki, és főként karácsony után tipikus, ha jól tudom... ha meg nem, akkor így jártam), de nekem először is elő kellett állítanom egy kis "maradék" főtt krumplit, meg kelkáposztát is. (Kelbimbó most nem volt otthon, pedig azt is szeretem, viszont egy fél kelkáposzta ott kornyadozott a hűtőben már egy hete.)

A krumplit sós vízben megfőztem és leszűrtem, de a vizet meghagytam, újra felforraltam, és ugyanebben főztem meg a feldarabolt kelkáposztát - vagy inkább csak pároltam, mert már kevés volt a víz, el sem lepte -  csak még tettem bele egy kis őrölt köményt, meg egy-két gerezd felaprított fokhagymát. Ezt is leszűrtem.

Egy serpenyőben kevés olajon megpirítottam egy fej apróra vágott vöröshagymát, ebbe is tettem még további fokhagymát, mert az nem árthat. (Lehet pirítani szalonnát is alá, az se nagyon rontja el!) Jött a kelkáposzta, amit addig kell sütni, amíg kicsit megpirul.

Akkor aztán bele kell tenni a krumplit - ami ugye eredetileg vagy püré, vagy tört krumpli, szóval én is összenyomkodtam - , és kevergetés nélkül úgy hagyni, hogy összesüljön, aztán megfordítani, és a másik felét is megsütni, nem baj, ha kicsit odakap. Ha kész, cikkekre lehet vágni.

Nekem ez NEM PONT így sikerült, mert már az első oldala odaégett és leragadt (hol van márt a teflon a lábosom aljáról...), ezért kikaparásztam, átborítottam egy serpenyőbe, és már meg se próbáltam összesütni, de nem baj, mert darabokban is meglepően finom ahhoz képest, hogy miből van :-D

Ja, és a bugyborékolás meg a nyüszögés. Amikor benne van a cucc a serpenyőben, és lelapogatják, de nem kevergetik, akkor pöfögni kezd, és hülye hangokat ad :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...