2010. szeptember 22., szerda

Finomfőzelék, tükörtojás

Megint valami főzelékre vágytam, de a hússal most egy kicsit tele van a hócipőm, ezért hiába van még mindig egy adag pörkölt és néhány szelet maradék fasírt a fagyasztóban, ehhez a főzelékhez nekem most nem kellett egyik sem.

Hozzávalók:
- egy 60 dkg-os mirelit zöldségkeverék, amiben répa, borsó és karfiol van: 339 Ft (asszem, ez nem teljesen szabályos finomfőzelék, de ez hasonlított legjobban)
- 2 evőkanál liszt
- 1 dl tejszín
- 2 dl tej
- petrezselyem
- só, cukor

Feltettem a zöldségkeveréket annyi vízben, amennyi éppen csak ellepte (kiolvasztani nem kell), egy kis sóval, meg egy kicsi cukrot is tettem bele. Amíg közepes lángon, fedő alatt szépen megfőtt minden, addig én egy kistálkában 2 lapos evőkanál lisztet először egy kis vízzel kevertem simára, aztán hozzáöntöttem a tejet és a tejszínt, ezekkel is jól elkevertem. (Tejszínt csak azért tettem bele, mert volt egy megkezdett doboz a hűtőben, és nem akartam, hogy megromoljon - egyébként ez jó simán csak tejjel is szerintem, meg akkor a kalóriatartalma is alacsonyabb.) Amikor minden zöldség finom puha volt - néha megkóstoltam őket, de az időt sajnos nem figyeltem... - akkor behabartam, és pár percig forraltam, míg besűrűsödött. Akkor szórtam bele egy kis petrezselymet is, és készen volt.

3 adag lett belőle. Szerintem nagyon fincsi, már rég elfelejtettem, hogy gyerekkoromban miért utáltam annyira :-)

Reggel, amikor dobozba csomagoltam, még gyorsan sütöttem hozzá egy tükörtojást, ami nálam teljesen szabálytalanul működik, mert nem szeretem, ha folyik a sárgája, ezért mindkét oldalát meg szoktam sütni jól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...