2010. szeptember 19., vasárnap

Szombati ebéd barátoknak

Paradicsomleves, sárgaborsó-főzelék, "egybefasírt", alias Stefánia-vagdalt :-)

A paradicsomlevesről már eleget beszéltünk, a szokásos zelleres változat készült, dobozos passzírozott paradicsomból (CBA-ban 160 Ft), betűtésztával. Fél liter paradicsom volt, kb. 1 liter vízzel öntöttem még fel, valamennyi el is főtt belőle közben, így lett 4 adag.

A félkilós zacsi sárgaborsó se nagyon volt több 200 Ft-nál, ha jól emlékszem... Reggel megmostam, beáztattam pár órára, aztán feltettem kb. másfél liter vízben főni, sóval, két babérlevéllel, egy megtisztított, de egészben hagyott vöröshagymával, és később valamikor menet közben belenyomtam 3 gerezd fokhagymát is. Jó sokáig főztem, körülbelül 2 órát. Amikor már majdnem teljesen szétfőtt, és ami egyben volt benne, az is puha volt, akkor kevés olajon 2 evőkanál lisztből rántást készítettem, és besűrítettem vele a főzeléket. Evés előtt a hagymát meg a babérleveleket kipecáztuk belőle. A fél kiló borsóból 5 adag főzelék lett, egyet elraktam, majd holnap elviszem magammal ebédre.

A fasírthoz 1 kg darált húst (sertés, 2x0,5 kg, előrecsomagolt, 399 Ft/csomag) használtam fel, és 2 beáztatott és kicsavart zsömlét, 2 egész tojást, 1 felaprított és megpárolt vöröshagymát, 2 gerezd összezúzott fokhagymát, sót, borsot, pirospaprikát tettem bele, és jó alaposan összedolgoztam. A felét hosszúkás téglalap alakban elterítettem egy sütőpapírral bélelt tepsiben, felsorakoztattam rajta 4 kemény tojást, befedtem a maradék húsmasszával, addig igazgattam, míg egy jó kinézetű kupac lett belőle, amit aztán megszórtam prézlivel, és jól bele is nyomkodtam. Előmelegített sütőben kb. 1,5 - 2 órát sütöttem, mert nagyon vastag volt. (A második félidőben egyébként inkább letakartam alufóliával.)

Hát ebből rengeteg lett, a kirándulásra is vittünk belőle, de még onnan is hoztam haza maradékot :-D

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...