2011. február 3., csütörtök

Csípős zöldséges bulgur

Ezt a csípős bulgurpiláfot a Chili és vanília blogról már régebben is próbáltam egyszer, akkor az eredeti összeállítást követve, sült padlizsánnal. Ízlett, ezért tegnap újráztam, meg újítottam is.

Most padlizsánom nem volt, mert inkább a mirelit mexikói zöldségnek van szezonja, ezért abból szórtam 3 kis marékkal a bulgurhoz, és együtt pároltam meg vele. Ez persze már nem túl autentikus, viszont így is nagyon jó lett! Féladagokkal dolgoztam egyébként, 10 dkg bulgurt használtam, zöldpaprikám és friss paradicsomom nem volt, ezeket simán kihagytam.

Az én hozzávalóim:
1 picike vöröshagyma, apró kockákra vágva
1/2 -1/2 teaskanál pirospaprika, őrölt római kömény, és cayenne-bors
1 evőkanál sűrített paradicsom
10 dkg bulgur, átmosva, lecsöpögtetve
3 dl víz

pici olaj
3 marék mexikói zöldség

A pici olajon üvegesre pároltam a vöröshagymát, rászórtam a fűszereket, kis lángon kevergettem egy fél percig, aztán beletettem a sűrített paradicsomot, azzal is elkevertem, végül beleszórtam a bulgurt meg a zöldségeket ,felöntöttem vízzel, megsóztam, és 20 percig főztem fedő alatt, takaréklángon. Ennyi idő alatt kb. el is főtt róla minden víz, de az utasítás szerint még lefedve hagytam állni 10 percig, mielőtt megkóstoltam volna.

A cayenne-bors számomra ideális dózisát még ki kell kísérleteznem, mert ez a kaja az orromat is "tisztíccsa", de nem ám kíméletesen, hanem csak úgy előzetes bejelentés nélkül letépi a fejemet.
Mindemellett nagyon jó!
Két adag.
És köretnek is használható, nekem momentán főétel.

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...