2011. február 13., vasárnap

Megint hétvége, megint főzőturné

Mostanában ez megy. Vasárnap irdatlan nagy főzés. Ma konkrétan:
- savanyúkáposztás bableves (füstölt hússal, kolbásszal)
- brokkolikrémleves
- brokkolis-sajtos csirkemell
- rántott kacsamáj
- kukoricás rizs
- kelkáposztafőzelék
- szórós túrós süti

A savanyúkáposztás bablevest újságban találtam, a sütit netről néztem, a többit csak úgy "gondolomformán" főztem.

Brokkolis-sajtos csirkemell: két "nyeles" brokkolit használtam hozzá, aminek olyan iszonyú hosszú szára van, úgy csomagolják fóliába. A rózsákat levagdostam, sós vízben félpuhára főztem, félretettem. Készítettem egy szabálytalan besamelmártást: kis olajon 2 evőkanál lisztet kicsit kevergettem, hogy "pezsegjen", aztán felöntöttem kb. fél liter tejjel, nyilván bőszen kavargattam habverővel közben. Tettem bele sót, borsot, és egy gerezd zúzott fokhagymát. Szerecsendiót is akartam, de nem volt, pedig jó bele az is. Amikor besűrűsödött, levettem a gázról és félretettem. 4 fél csirkemellet lapjában félbevágtam (= 8 szelet), megsóztam, kicsit borsoztam, és kevés olajon mindkét oldalát elősütöttem. Vékonyan beolajozott tepsibe sorakoztattam őket, osztottam mindegyikre brokkolit, aztán rájuk kanalaztam a besamelt, megszórtam reszelt füstölt sajttal, és 200 fokos sütőben addig sütöttem, míg szép barnára sültek. Ez kb. egy óra volt.

Krémleves: a brokkolik nyelét nem dobtam ki, hanem ahol nagyon vastag és fás volt, ott meghámoztam, aztán feldaraboltam. Két krumplit, egy sárgarépát és egy fehérrépát is összevágtam, és az egészet feltettem főzni kb egy liter vízzel (talán kicsit több), megsóztam, még valamit beleszórtam, azt hiszem, majoránnát :-D Amikor a zöldségek megpuhultak, botmixerrel összeturmixoltam, és behabartam (fél pohár tejföl+egy kanál liszt). Amikor forrt még egyet, és elmúlt a lisztíze, már kész is volt. Próbaképpen megkóstoltam egy kis reszelt füstöltt sajttal, finom volt. De nélküle is!

A kelkáposztafőzelék volt már, a kukoricás rizsről mit beszéljek, a májat meg bepaníroztam és kisütöttem.

Ez volt, minden jól sikerült, örültem magamnak :-)

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...