2011. február 1., kedd

Paradicsomos zöldbab

Azt hiszem, mostanában túl sok húst ettem, és elkezdett lázadni a szervezetem. Már pénteken is inkább halat kértem a munkahelyi étteremben, azóta meg csak krumpis tésztát és spenótot főztem. Amikor tegnap este elkezdtem gondolkodni, hogy mi legyen majd a következő dobozos munkahelyi ebéd, akkor még mindig csak a mirelit zöldbab villant be, és még véletlenül se a szintén lefagyasztott csirkemell, vagy virsli.

Biztos nem én találtam fel a paradicsomos zöldbabot, de nagyon meg voltam vele - meg magammal - elégedve :-)

Először is egy kevés olajon, ami akkor még nem volt túl forró, éppen csak elkevergettem két gerezd zúzott fokhagymát. Nem pirítottam, hogy ne égjen meg. Rögtön ráöntöttem egy fél zacskó fagyasztott zöldbabot (sárgahüvelyű volt éppenséggel), megsóztam, felöntöttem annyi vízzel, ami nem lepte el egészen, csak mondjuk félig vagy kétharmadig, aztán közepes lángon addig hagytam főni, amíg a víz szinte teljesen elfogyott róla. Addigra puha is volt.

Akkor tettem hozzá 2 evőkanál sűrített paradicsomot, és mivel hirtelen beugrott a balzsamecet, egy teáskanálnyit abból is beleküldtem. Csak egy kicsit hagytam még a gázon, hogy a sűrített paradicsomnak elmúljon az a nyers íze.

Hű, nagyon jó lett! Nekem két evésre fog elfogyni.
Egyébként köretnek is el tudom képzelni, valami nem túl fifikásan fűszerezett hússzelet mellé, majd kipróbálom egyszer úgy is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...