2010. január 27., szerda

Lencseleves

Láttam, lencsefőzelék már volt, most én lencselevest főzök. Mert újabban rájöttünk, hogy ez finom, egyszerű, olcsó, és mért ne együk máskor is, mint újévkor?!?

25 dkg, vagyis egy fél zacskó lencsét kiválogatok, megmosom, (azt mondta Maris, hogy nem kell beáztatni,) addig ázik, amíg megpucolom a zöldséget, répát, hagymát, aztán kb. 2 liter vízben elkezdem főzni a lencsét, a felvágott zöldséget, répát, pár babérlevél, só, bors, őrölt kömény és a belereszelt fél (pici) fej vöröshagyma társaságában.

A zöldséget (vagy minek is hívják? Petrezselyemgyökér?) meg a répát nem szoktam karikázni, mert nem igazán szeretem, és így nehéz kikerülni. Szóval csak hosszában vágom el. Ha vékony, csak félbe, ha vastag, akkor 4-be. Aki szereti, az meg összevágja a tányérjában.

Aztán pucolok egy kis krumplit, kis kockákra vágom, és mikor már majdnem puha minden, akkor rakom csak bele. (Mondjuk 3 szem közepes krumpli. Én nagyon krumplis vagyok!)

A krumplival még rakok vizet is, hogy elég legyen. Érdemes kóstolni, és utána ízesíteni!

Kis idő múlva belerakok pár nagyobb darabka füstölt vékonykolbászt. Forr egy kicsit, és mehet rá a piros rántás.

Olajon megpirított liszt, kicsit hígabb rántásként, aztán elzárom a tüzet, úgy bele kb. egy evőkanál fűszerpaprika, egyenletesre keverem, és mehet a levesbe. Megint forralom egy kicsit, a végén még egy kicsi ecet, és kész is.

Ezt a levest nem régóta főzöm, egyszer Maris mesélte, hogy csináljam, de én kicsit módosítottam rajta, hogy az ízvilágomnak megfeleljen, meg ugye hasonlóan készül a szárazbableves is nálunk... :)

Maris nem emlékszik:
Ezt tényleg én meséltem? Nem rémlik, de örülök, hogy megszerettétek a lencselevest, és már van saját változatod!

1 megjegyzés:

  1. Lencse! Nyami!

    Nálunk sosincs sikere, mindig akkor főzök, ha jön öcsém is, mert akkor felfaljuk ketten. :o)

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...