2010. január 26., kedd

Töltött krumpli

Eredetileg maradékokat szerettem volna felhasználni, végül ez csak részben valósult meg. A töltött krumpli ötlete már megvolt, és munka közben egyszer csak bevillant, hogy PÓRÉHAGYMA, az meg nem volt itthon, így vettem egyet.

Ezeket használtam fel:
- 5 közepes krumpli
- 3 szelet bacon
- fél póréhagyma (a zöld része, mert a fehérnek van rá esélye, hogy megeszem csak úgy valamihez nyersen)
- 1 tubus juhtúró, amit nem tettem a karfiolba, viszont lejárt volna hamarosan (Falujava márkát ne vegyetek. Szerintem nagyon gáz.)
- néhány kanál tejföl
- só, bors

Így készült:
Meghámoztam és enyhén sós vízben megfőztem a krumplikat (eredetileg héjában akartam, de rájöttem, hogy valószínűleg plasztikázásra szorulnak, ahhoz meg hámozni kell, hogy lássam a gyanús részeket). Felkockáztam és megpirítottam a bacont, amiről tudom, hogy nem kéne mindig mindenbe tennem, dehát. Felkarikáztam a póré zöld felét, a baconhöz tettem, megsóztam, megborsoztam, és pároltam egy darabig. Egy tálba öntöttem az egészet, és összekevertem a juhtúróval. A krumplikat félbe vágtam, kiskanállal kivájtam a belsejüket, azt is a juhtúrós maszathoz adtam, és jól összedolgoztam. Ezt a tölteléket kiskanállal - meg a kis kezemmel - a kivájt fél krumplikba töltöttem, mindegyiknek tejfölt pöttyintettem a tetejére, jénaiba sorakoztattam, és előmelegített sütőben pirosra sütöttem.

Költség:
- krumpli: nem tudom, max 100 Ft
- juhtúró: 149 Ft
- póré: 200 Ft/2 = 100 Ft
Összesen 349 Ft.
Nem nagy krumplik, szerintem 3 felé lehet osztani legfeljebb, de inkább 2 nagyobb adag.

Kolléga úr kiegészít:
Töltött paradicsom töltött burgonyával, Gabibácsi módra

2 személyre :

4 nagy kemény paradicsom
4 nagyobb burgonya
túró
tejföl
kis darab bacon
petrezselyem
¼ kg darált hús
1 fej hagyma

Töltelék1 : túró kikeverve tejföllel, hozzá petrezselyem és sült bacon
Töltelék2 : darált hús hagymán megpirítva fűszerezve só bors bazsalikom combóval (vagy amivel tetszik)

Paradicsomok kalapját levágni, kivájni. A húsát én egy margarinos dobozban lefagyasztottam, jó lesz még valami tésztához pl.
Töltelék2-t ha már nem forró, beletölteni, rá egy kiskanál tejföl.

Krumplit egészben megfőzni, de csak félig puhára, ne essen szét, legyen kicsit nyers a közepe. rátenni egy kanál töltelék1-et

Be a tepsibe szépen a 4 paradicsomot meg a 8 fél krumplit, és addig sütni míg a tejföl meg a túró a tetejükön megpirul.
Bőséges 2 személynek szerintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...