2010. február 15., hétfő

Kaporszószos húsgombóc

Vettem a múlt héten egy tálca (70 dkg) darált pulykahúst, mert abból szerettem volna főzni valamit, de még elég képlékeny volt, hogy legyen egy sima mezei spagetti, vagy lasagne, vagy rakott valami, vagy fasírt, de egyikhez sem volt igazából kedvem, csak és kizárólag a paradicsomszószos húsgombóc járt az eszemben. Igen ám, de akkor már két napja paradicsomos kaját ettem (paradicsomos káposzta), így a húsgombóc rendben volt, a paradicsomszósz nem. Márpedig szósz kell a húsgombóchoz, hát akkor legyen valami tejszínes. Gombát venni kellett volna, póréhagyma nemrég volt, a fokhagyma olyan snassznak tűnt, mi van még, kapor. Hű, ez tök jó lesz, húsgombóc kaporszósszal, mekkora eszem van.
A kaporszósz nem egy vaszizdasz, de hogy kell a húsgombócot? Na, elő az összes szakácskönyv, internet, nagymama, végül a következő eredményre jutottam.

Hozzávalók:
- 30 dkg darált hús
- 10 dkg rizs (nyers)
- 1 tojás
- 1 fej vöröshagyma, apróra vágva és megpárolva
- só, bors

Elkészítés: mindent összekutyultam, aztán raktam fel vizet sóval, és elmentem tévét nézni (ez másoknak nem kötelező, de szerintem lehet egy kicsit állni hagyni a masszát :-) Mikor eszembe jutott, hogy biztos forr a víz - és tényleg úgy is volt- akkor kimentem, vizes kézzel gombócra emlékeztető izéket gyúrtam (7 db jött ki... átgondoltabb technikával ez akár 8 is lehetett volna) , amiket 25 percig főztem. A könyvek 15-20 percet írtak, a rizsnek viszont - mint másnap kiderült - még a 25 sem volt elég, vagí nem jázmin rizsből kell készíteni (de ha egyszer csak olyan volt otthon...), vagy tovább kell főzni - de akkor meg nem pulykahúsból, mert abból meg esetleg lekvár lesz. Amúgy finom.

Kaporszósz csak úgy spontán: kevés olajat melegítettem, elkevertem benne egy púpos evőkanál lisztet, szórtam bele sok fagyasztott kaprot, felengedtem kb 2,5 dl tej és 1 dl tejszín keverékével, megsóztam és megcukroztam, és kevergetve amolyan mártás-sűrűségűvé forraltam, de asszem, egy kis tej még kellett bele.

Két adag lett belőle (de aki krumplit is eszik az ilyesmihez, mint ahogy én nem, annak nem kell 3,5 gombóc egy adagba, hanem elég kettő is), a maradék darált húsból pedig svéd húsgolyó.

... és amikor már pont kezdtem volna azt hinni, hogy én találtam fel a spanyolviaszt, akkor azért még rábukkantam az interneten egy ilyenre meg egy másikra.

Ja, a költség. Megvenni csak a húst kellett, a 70 dkg-os csomag 750 Ft-ba került, nem egészen a felét használtam el, legyen mondjuk 350 Ft.

1 megjegyzés:

  1. Hát, kaporszószt egyszer az életben csináltam, de kicsit már öreg volt a kapor. A fagyasztóban meg nincs. Majd nyáron csinálok! Mert zacskós fűszerből szerintem nem érdemes nekifogni...

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...