2010. február 9., kedd

Paradicsomos káposzta

Akciós volt a fejeskáposzta a cébéában (79 Ft/kg), és lehetett kapni egyszemélyes méretben is, a falra tudok mászni, mikor olyan böszme nagy káposzták vannak, mit csináljak két kilóval... Most csak egy kicsit vettem, (tisztítva 0,5 kg lett) és ahogy nézegettem, rám tört a retro-menzahangulat, és kitaláltam, hogy legyen paradicsomos káposzta. Meg is csináltam, bár lehet, hogy nem így kellett volna.

Elolvastam egy csomó receptet a neten, meg a horváthilonában, meg még itt-ott, volt olyan, aki paradicsomlében főzte, volt, aki a rántást engedte fel paradicsomlével, volt aki sűrített paradicsommal készítette, amit a főzővízbe rakott bele, szóval volt minden. Főztem már egyébként paradicsomos káposztát korábban, szóval képes vagyok rá, csak én sajnos ellenőrizgetős típus vagyok, szeretem ilyesmivel idegesíteni magam, hát akkor úgy kell nekem.

Ebből lett:
- fél kg fejeskáposzta, felcsíkozva
- 1 kis fej vöröshagyma, apró kockákra vágva
- liszt
- egy kis doboz sűrített paradicsom
- meg még egy kevés dobozos passzírozott paradicsom is :-)
- só
- őrölt kömény
- egy kis cukor

Ezt követtem el:
A káposztát beletuszkoltam egy sokkal kisebb lábosba, mint amekkorába ő kerülni szeretett volna, (mert hamar összeesik, utána meg alig látszik a nagyobb lábosban), és annyi vizet öntöttem rá, amennyi nem lepte el (mert ugye hamar összeesik, aztán alig látszik ki a rengeteg vízből, és meregethetem le róla, különben a világ minden rántása se sűríti be). Megsóztam, szórtam bele őrölt köményt, meg a felkockázott hagymát is, aztán elkezdtem főzni. Szerintem akkor "jó" kb. a víz mennyisége, ha a káposztát éppencsakalighogy ellepi, miután már összeesett. OK, ez akkor fő szépen kis lángon, de hamar megvan, ezért nem érdemes elmenni tévézni, hanem pár perc, és lehet nekiállni a rántásnak.
Kislábosban olaj felforrósít, egy evőkanál liszt kicsit átkeverget rajta. Világos rántás kell a paradicsomos káposztába, nemigen vártam, hogy barnulni kezdjen. Felöntöttem egy csészényi hideg vízzel, őrült módon kevertem a legkisebb habverőmmel, és belekutyultam a paradicsompürét is.
Ellenőriztem egy darab káposztát, és mivel puha volt, belekanalaztam a paradicsomos rántást, elkevertem jól, és főztem, míg besűrűsödött. Ennek a paradicsompürés rántásnak olyan szerencsétlen lúzer sápadt színe volt, hogy a paradicsomos káposzta konkrétan narancssárgában pompázott tőle, ezért jobbnak láttam még egy-két löttyintésnyi dobozos passzírozott paradicsomot önteni hozzá, utána már azért jobban nézett ki. Máskor kipróbálom inkább ezt a paradicsomlében-főzős módszert. A végén tettem bele egy kis cukrot is, mert savanyúúúúúúú volt.

Trükk: mielőtt az ember ész nélkül berántja a káposztát, érdemes egy bögrényit kimerni a főzőléből, és félretenni. Ha valami véletlen folytán mégis túl sűrű lenne (velem ilyesmi nem nagyon szokott előfordulni...), akkor ezzel lehet hígítani, ha meg nem, akkor már lehet is kiönteni.

Költségek:
- káposzta: olyan 50 Ft körül
- paradicsompüré: dettó

A fenti mennyiségekből 3 adag keletkezett, bedobozoltam szépen.
Sütöttem hozzá karajt (5 szelet előrecsomagolva, kb. 400 Ft), és egy-egy szeletet pakoltam a dobozokba, a maradék kettőt pedig vasárnap jól megettem ebédre rizzsel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...