2010. február 7., vasárnap

Na, akkor nézzük a hetet

Újra kihívom magam ellen a (sorsot) Gonosz Dietetikust :-)
Megint nem fejlődtem semmit.

Hétfő: tartottam egy gyümölcsnapot, bibíííí :-) MÉG nem tökéletes, ugyanis egyelőre asszem, nem bizonyított, hogy a tejeskávé is gyümölcs, márpedig abból kettő is beficcent. Ezen kívül tényleg csak banán (2), meg alma (2), este az alma pirított kókuszreszelékben megforgatva, és egy pár szem aszalt vörösáfonyával megszórva, tök guszta volt, meg finom.

Kedd:
Reggeli: 2 virsli, kenyér, tejeskávé (kiolvasztottam a virslit, és elfelejtettem... muszáj volt megenni)
Tízórai: 3in1, naná
Ebéd: girosz a törökben (a borjút szeretem)
Uzsi: kefir, narancs
Vacsora: tárkonyos raguleves, narancs

Szerda:
R: tejeskávé, tojásos szendvics
T: tejeskávé 3in1
E: borsófőzelék, 2 kis szelet sült pulykahússal
U: gyümölcsös joghurt
V: leves, alma

Csütörtök:
R: tejeskávé, meg nem emlékszem, milyen szenya...
T: még egy 3in1
E: pórés pulykaragu rizzsel, 1 túrórudi
U: (nem emlékszem, és fel sem írtam - gondolom, kefir vagy ilyesmi)
V: krémsajt reszelt répával és feketeretekkel, 1 kenyércsücsök

Péntek:
R: tejeskávé, krémsajtos kenyér
T: 3in1
E: FIZETÉSNAAAAAAP, kimentünk a törökbe... csirkés-zöldséges töltött padlizsán, "török rizzsel", bazi sok volt, sajnos megettem :-)
U: tejeskávé, túrós pite... hm
V: nem ettem
Z, mint züllés: fehérbor (száraz, kb. 2,5 dl, fröccs formátumban)

Szombat:
R: fel se keltem
T: tejeskávé, rozskenyér kapros krémsajttal
Z: a délelőtt folyamán egy nagy adag puncs elkészítése, termoszba töltése, a kimaradt kb 2 dl benyakalása, buta mosoly
E: túró rudi, kolbász kenyérrel
Z: puncs a vonaton, puncs Agárdon, puncs a parton, puncs a jégen
U: zsíros kenyér lilahagymával (1 körbe-szelet), 2 cl körtepálinka
V: -
Z: 4 cl málnapálinka, 1 citromos gösser
Z: éjfélkor gyros

Vasárnap:
R: érdeklődés hiányában elmaradt
T: ribizlis joghurt
E1: narancs
E2: (du 1/2 3-ra szedtem össze magam...) 2 kicsi szelet sült hús (karaj) rizzsel (meg a hús szaftjával), és savanyú uborkával
Iszom, iszom, iszom. Vizet (meg kólát, mert ilyenkor jól tud esni....)

Hát ez. Ja, szombaton majdnem 3 órát koriztam! Hóesésben! (Valami mentség az aznapi irdatlan mennyiségű alkohol elfogyasztására :-)

Altair, a Gonosz dietetikus:
Most ért haza az egyetemről és jobb későn, mint soha, gyorsan elbánik Marissal! ;o)

Gonosz-dietetikus képzésemen soha nem hallottam olyasmiről, hogy most az aszalt gyümölcs és a kókuszreszelék lehet-e a gyümölcsnap tartozéka, ezért ezt nem tudom kizárni (bár gyanítom, hogy nem szabályos), de abban egészen biztos vagyok, hogy a tejeskávé semmiképpen nem fér bele, még akkor se, ha a kávébab tulajdonképpen gyümölcs. ;o)

Ja, és a gyümölcsnapon banánt, szőlőt és szilvát nem szoktunk csak fele mennyiséget engedélyezni, mert ezek "hizlaló" gyümölcsök. De hogy bebizonyítsam, nem vagyok olyan gonosz, egyrészt szerintem ez hülyeség, másrészt elismerem, hogy nem haladta meg az ajánlott mennyiséget a banánbevitel - igaz el se érte azt. Mert a hizlaló gyümölcsökből napi 1 kg-ot, a többiből napi 2 kg-ot lehet elfogyasztani, de valójában ebbe az olajos magvak és az aszalt gyümölcsök nem tartoznak bele. Bár visszaszámolva esetleg azt mondhatnám, hogy magozott, aszalt sárgabarackból lehetne enni 120 dkg-ot - elvileg nem kizárt, de furcsa lenne, mert nincs benne pl. C-vitamin, ami a gyümölcsnap lényege.

Na, jó, ne folyjunk bele. A gyümölcsnapodat a tejeskávét leszámítva elfogadom.

Kedd rendben van. Bár jobb lett volna, ha a narancsot vagy a kefírt tízóraira eszed, de végül is miért ne? És külön jó pont a napon belüli változatosságra!

Szerdán elbizonytalanodtam, most akkor mi az a 3in1? Nem a nescafé? Változatosság és minden rendben. Tanárnőm belekötne, hogy reggelire vagy hús/tojás/sajt vagy tej, de nekem rendben van. Miért innál teát, ha nem kórházban vagy? :o) Ügyes trükk a vacsorára a leves, majdnem bevettem. Most tárkonyos pulykaragu, vagy más? ;o)

Csütörtökön a vacsorára külön piros pontot adok és elégedett vagyok az egész nappal.

A péntek? Nos, az nem fogyókúrához méltó! :o) Még akkor sem, ha nem vacsoráztál.

És szombaton nem ettél rendesen meg vasárnap is csak akkor, amikor már majdnem vége volt a napnak. A szombat étrendet nem is lehet értékelni, mert egyáltalán nem étkeztél rendesen. Ki se tudnám számolni, hogy mennyi kalóriát vittél be alkoholformában. Persze néha el lehet hajolni, ki vagyok én, hogy eltiltsalak a korizástól. ;o)

Így aztán nem is meglepő, hogy a vasárnapod lájtosan telt. Végül is az ételeket tekintve jó kis összeállítás lett (reggeli híján is).

Egyébként, az első menühöz képest rengeteg a javulás! Komolyan. Az ételek egyre változatosabbak, még ha az alapanyagok nem annyira (pulykahús), de ami egy hivatalos étrenden (kórház, börtön, menza) hiba lenne, az egy kis háztartásban teljesen elfogadható és érthető.

Szóval csak így tovább (szombat kivételével). :o)

2 megjegyzés:

  1. Sikerült utolérnem magam elmaradásilag! Szigorú értékelésem fentebb olvasható! ;o)

    VálaszTörlés
  2. Akkor én a menzakajával teljesen rendben vagyok!

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...