2010. június 21., hétfő

Könnyű túrós sütemény

Nagyon finom túrós sütit sütöttem. Hónapokkal ezelőtt kaptam a receptet egy kolléganőmtől, itthon odatettem egy polcra a papírt, és elfelejtettem. Átpakoltuk a konyhát, és megtaláltam a receptet. Ma, gondoltam, - átnézve a hozzávalókat - megsütöm. Szinte minden volt itthon, csak túrót kellett vennem.
Hozzávalók: 50 dkg túró, 25 dkg rétesliszt, 22 dkg porcukor (nekem ez túl édes, kevesebb is elég), 1/2 csg. sütőpor, egy citrom reszelt héja, 10 dkg vaj, vagy margarin, mazsola, (amennyit szeretünk) vaníliás cukor, 2 dl tej, 2 db tojás.
Elkészítés:
liszt, porcukor, sütőpor összekeverni
túró, vaníliás porcukor, mazsola, citromhéj - összekeverni
2 dl tej, 2 db tojás összekeverni
5 dkg margarinnal jól kikenünk egy formát - én jénai edényt - beleszórjuk a lisztes keveréket. Erre rászórjuk a túrós keveréket, majd erre a lisztes keverék másik felét. Ezt megszórjuk a maradék vaj vagy margarin darabokkal és ráöntjük a tejes keveréket. Eleinte lassú tűzön sütjük, a végén erősebben. Kb. 35-40 perc alatt sül meg.
A nagyobb gondom, hogy fél 9 körül jó alaposan bevacsiztam  belőle. Nagyon finom, mindketten 2-2 szeletet gyorsan bekajáltunk.
Ami  a költségeket illeti, 50 dkg túró: van a Lidl-ben egy krémes túró fajta, ami max. 300 ft, a citrom 4 db volt kb.300 Ft, ebből egyet reszeltem le. A többi hozzávaló volt itthon, tej, tojás, mazsola mindig van nálunk.

3 megjegyzés:

  1. Altair, az is!
    Az én férjem nem egy süteményes fajta, de bekapott 2 szeletet, csak úgy vacsi után. (mentségemre én helyette) Reggel pedig közölte, hogy milyen finom volt az a süti - még mindig finom, mondtam én.

    VálaszTörlés
  2. Ezt mi is szeretjük, mert gyors süti.

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...