2010. június 24., csütörtök

Vöröslencsefasírt

Amint azt A hopp és a kopp című bejegyzésben előrejeleztem, a héten tojásos nokedlit, gombapörköltet, meg spenótot főztem, és hoztam magammal ebédre dobozban.

Mivel a vasárnapi és hétfői tojásosnokedli-mennyiséggel valószínűleg jócskán túlléptem a heti ajánlott tojásfogyasztást, úgy döntöttem, hogy nem, sajnos nem kaphatok tükörtojást a spenóthoz. De akkor mit? Húst el sem tudok képzelni hozzá, tojást ugye más formában se "ér", na de akkor? Valami vega fasírtot.... de hát a gombát elhasználtam pörköltnek, sajt nincs, csicseriborsó sincs, hoppá, van egy negyed kiló vöröslencse. A célnak megfelel.

Utólag okos az ember, jobban jártam volna, ha keresek receptet, de nem, én ANNYIRA rutinos vagyok ám, hogy mit nekem recept.

Megfőztem a vöröslencsét (olyan mázlista vagyok, hogy pont akkor értem a konyhába, amikor az utolsó csepp víz is elfőtt róla, már puha, pépes volt, de még ÉPP nem kezdett el odaégni :-D
A pürét tálba tettem, hozzákevertem egy felaprított és megpirított vöröshagymát, két gerezd szétnyomott fokhagymát, sót, borsot, egy kis koriandert (de ez utólag nem érződött), egy tojást, másfél felkockázott, beáztatott és kinyomkodott zsemlét, és egy kevés prézlit, mert túl lágy volt.

Kicsit állni hagytam, aztán vizes kézzel diónyi gombócokat formáztam belőle, és kisütöttem őket olajban. Valamivel több, mint 30 darab lett, egy csomót le is fagyasztottam belőle.

Az elképzelés jó volt, de máskor több prézli kell bele, vagy jobban odafigyelek, hogy ne főjön péppé a lencse, hanem le lehessen szűrni, mert így nagyon lágy lett a massza, elég nehéz volt formázni, meg sütni is.

Cserébe viszont nagyon finom.

Update: a 25 dkg-os vöröslencse 285 Ft-ba kerül a cébéában. Tegnap direkt megnéztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...