2010. június 14., hétfő

Tabbouleh (kamu verzió)

Ha a 100 Ft-nál olcsóbb hozzávalókat nem kell belekalkulálni a költségvetésbe, akkor ez egy ingyenes kaja.

- egy kávéscsésze kuszkusz (egy félkilós csomag kerül kb. 500 Ft-ba, de nálam mindig van otthon, és sokáig elég)
- legalább 3 nagy paradicsom (na jó, ez lehet, hogy leveri a lécet, és kicsit több, mint 100 Ft, de nem emlékszem)
- 1 lilahagyma (egy csokor újhagyma kellett volna, de nem volt az interspárban)
- 1 csokor petrezselyem (többet is elbírna, de csak egy volt)
- 1 citrom leve

A kuszkuszt tálba szórtam, másfélszeres mennyiségű vizet felforraltam, megsóztam, és a kuszkuszra öntöttem, majd lefedtem fóliával, és kb negyedóráig hagytam állni, majd szétpiszkáltam villával. A paradicsomot apró kockákra vágtam, a lilahagymát még apróbbakra. Szerettem volna kicsit elvenni a hagyma erejét, ezért felkockázás után forró vízzel leöntöttem, majd pár másodperc múlva le is szűrtem, így ropogós maradt, de az íze és a szaga enyhébb lett. Felaprítottam a petrezselymet is. Végül az egészet összekevertem a kuszkusszal, és csöpögtettem rá jó sok citromlevet is.

Rengetegsok lett belőle, szerintem 4-5 adag, ha csak ezt eszi az ember. Köretként fogyasztva még többfelé is el lehet osztani.

Ja igen, hozzá kell tegyem, hogy a tabbouleh eredetileg nem is kuszkuszból van, hanem bulgurból, nem lilahagyma van benne, hanem újhagyma, a petrezselymen kívül friss menta is kell bele, és egyébként sem osztogatnak, hanem fosztogatnak, de azért jó kis nyári kaja ez így is.

Tipp: volt egy kis feta sajtom. Kipróbáltam, külön szedtem a kamu-tabbouleh egy részét, és kockáztam bele fetát. Hát innentől kezdve még kevésbé tabbuoleh, viszont egész jó :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...