2010. július 21., szerda

Áfonyás joghurttorta

Napok óta a nyavalya tört esténként (!), hogy én márpedig csokit akarok enni. Mindig sikeresen lebeszéltem magam, - meg egyszerűen nem voltam hajlandó csokit hozni a lakásba, nehogy véletlenül megehessem, - aztán tegnap úgy éreztem, hogy tulajdonképpen én is megérdemlek ám néha egy kis édességet.
Egy egész torta persze nem esik az "egy KIS édesség" kategóriába, ezért úgy időzítettem, hogy éppen vendégjárás is legyen. Az amúgy is szokott lenni nálam rendszeresen, mert jönnek a kajaszagra :-D

Tegnap a piacon nagyon megtetszett a málna meg az áfonya. Kis dobozokba mérve árulták, és annyira jól néztek ki :-D Közelebbről megnézve sajnos a málna már nem volt annyira étvágygerjesztő, az áfonyának viszont továbbra se tudtam ellenállni, meg őszintén szólva nem is akartam. Megvettem, aztán kóvályogtam tovább a piacon, hogy mi legyen belőle, muffin-e, vagy csak egy sima vajas piskóta, vagy mittudomén. Végül is elmentem a kedvenc tejesemhez (Cserpes) turbórudit meg igazi tejet venni, és akkor ugrott be, hogy veszek tejszínt meg joghurtot is, legyen joghurttorta, akkor nem kell sütni se. Tényleg nem kellett.

Hozzávalók:
- 1 csomag zabfalatok
- fél kocka vaj (az 50g, ha igaz :-)
- 1 natúr joghurt (250 g)
- 1 tejszín (330 ml-est árulnak)
- 1 csomag zselatinlap (6 db van benne, kb. fél liter folyadékhoz írják - nálam porzselatin éppen nem volt otthon nálam)
- porcukor
- áfonya (de lehet másból is nyugodtan)

Elkészítés:
A kézimixerem késes aprítójával összedolgoztam a kekszet a vajjal, két részletben, mert egyszerre nem fért bele :-) A morzsát egy kapcsos tortaforma aljába nyomkodtam, és betettem a hűtőbe. A lapzselatint beáztattam, és amíg ázott, a tejszínből kemény habot vertem, kevertem hozzá porcukrot is. Nem tudom mennyit, csak kóstolgattam, és amikor elég édesnek éreztem, akkor nem tettem bele többet :-)
Kiszedtem a vízből a zselatint, amennyire tudtam, kinyomkodtam, majd a csomagoláson ajánlott 4 evőkanál vízzel felmelegítettem, és félretettem hűlni.
Amíg langyosra hűlt, addig jól elkevertem a joghurtot a tejszínhabbal, az áfonyát pedig egy kis porcukorral összemixeltem.
A langyos zselatint a joghurtos tejszínhabba öntöttem, folyamatos keverés mellett (csakis elektromos habverővel! - nekem mindig gumikukacok lettek a zselatinból, ha kézi habverővel próbáltam...).
Kiszedtem a hűtőből a kekszes-vajas alapot, és ráöntöttem a joghurtos-zselatinos habot.
A tetejére néhány nagy pötty áfonyapürét öntöttem, és függőlegesen tartott villával kavargatva gusztusos márványmintát rajzoltam a tetejére.

Néhány órára hűtőbe raktam.
Szépen megdermedt, és nagyon finom lett.

Megjegyzés 1.: az áfonyaszemeket egészben is belekeverhettem volna a joghurtos cuccba, vagy rászórhattam volna a kész torta tetejére, de kóstoláskor elég savanykásnak találtam, és nem tudtam, mennyire esne jól, ha az édes tortában savanyú áfonyákra harapnék. Ezért mixeltem össze a cukorral, és ezért lett végül márványos.

Megjegyzés 2.: ez így nem túl magas. Ellenben lapos. Nyugodtan lehet több joghurtból, és több tejszínből készíteni. Nagypoharas natúrjoghurtból, félliteres tejszínből. Nyilván ebben az esetben több zselatin is kell hozzá.

Megjegyzés 3.: a turmixolt áfonya a levegőn megbarnul. Ezt eddig nem tudtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...