2010. július 4., vasárnap

Akciós piknik

Tegnap a Zinformatikusokkal pikniket rendeztünk a Normafánál. Én már korábban megígértem, hogy ezt a húsos pitét fogom megsütni és elvinni.

Darált pulykahússal készítettem el, amiből egy 70 dkg-os csomaghoz 50% kedvezménnyel, 400 Ft-ért jutottam hozzá (a szavatossága épp lejárni készült), ezen kívül még a tésztához szükséges vaj ára verte le a százforintos lécet, 2 vajat vettem 300 Ft-ért, így a pitét összesen 700 Ft-ból hoztam ki (plusz ugye a filléres, otthon is mindig megtalálható hozzávalók: só, bors, répa, krumpli, hagyma, fokhagyma, fűszerek, tojás).

Féltem, hogy a feneketlen bendőjű srácoknak a pite nem lesz elég, ezért vettem egy doboz csirke alsócombot is, 9 darab volt benne, és 700 Ft-ba került. Minden combot bevágtam hosszában a csont mindkét oldalán (kóros nem-teljesen-átsült-csirkecomb-fóbiában szenvedek), és alaposan bedörzsöltem őket mustár, olaj, és sültcsirke-fűszersó keverékével. (Nem nagyon szoktam amúgy fűszersókkal vacakolni, mert amit akarok, azt összekeverem magamnak, de valami rejtélyes forrásból mégis volt még egy kevés itthon. De már nincs :-)
Szóval a befűszerezett csirkecombokat kicsit állni hagytam, aztán egy kis olajon körbepirítottam, majd letakartam a lábost alufóliával, átraktam a kb. 180 fokos sütőbe, aztán olyan 30-40 perc múlva leszedtem a fóliát, és még egy negyedórát sütöttem. Finom puha lett, szépen lejött a csontról.

A hűtőtáskámban a jégakkuk még este 7-kor is elég hidegek voltak, így azt hiszem, nem lesz semmi bajom, ha a maradékokat nem dobom ki, hanem jól megeszem.

Informatikus-1. egyébként friss zöldségeket hozott, Informatikus-2. és a barátnője meggyes kókuszgolyót, Informatikus-3. meg alapból teljesen hasznavehetetlen, az anyukáját viszont nem akartuk csicskáztatni, így az ő feladata volt az üdítő, sör és ásványvíz beszerzése. Szerintem igazságos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...