2010. július 17., szombat

Tepsifüles

Vettem a piacon egy nyúlgerincet, 880 Ft-ba került.
Még soha nem sütöttem nyulat, és igazából nem is kaptam használható tanácsokat hozzá, így megnéztem pár receptet a neten - végül pedig jól elbarmoltam a saját nyulamat.

Ezt követtem el vele: megmostam, letörölgettem, aláhajtottam a "lebernyegeit", aztán lyukakat fúrtam bele egy vékony késsel, és a lyukakba fokhagymát meg bacondarabkákat tömködtem. Nem egy nagy darab hús, talán ha oldalanként 6-7 lyukat szúrtam rá, ezekbe felváltva került hol fokhagyma, hol szalonna.
Megsóztam alul-felül, egy kiolajozott jénaiba tettem, és a kb. 180-200 fokra melegített sütőbe tettem háromnegyed órára lefedve, majd megkentem a tetejét fokhagymás tejföllel, és még negyedórát sütöttem fedő nélkül.

Elég jóízű lett, de rágós, és nem tudom, hogy azért, mert nyúlból van, vagy azért, mert túlsütöttem, vagy azért, mert alul.
A legfinomabb egyébként az alatta összegyűlt, hűtőben megkocsonyásodott szaft.

Mostanában a reggeli a nap főétkezése, ilyenkor még tudok "normális" kaját is enni, = hideg sülthús-cafatokat kenyérrel és ipari mennyiségű paradicsommal. Egy nyúlgerincből előreláthatólag 4 reggeli lesz.

Aki tud nyulat sütni, az légyszi, ossza meg velem a tuti módszert, vagy legalább a sütési időt, aki pedig hozzám hasonlóan még nem, az szerintem mindenképpen próbálja ki, mert egyébként tényleg nagyon finom. Ámbár kissé talán drága.

2 megjegyzés:

  1. Szia, nálunk gyakran van nyuszi, mert szoktunk ajándékba kapni... Két jó ötlet: a nyúl szereti, ha előtte este bepácolják! Fokhagymás olajban, sóban, borsban szoktam betenni a hűtőbe, de jó tesz a keveréknek egy kis fehérbor, kis kanál mustár is! Ha másnap kisütöd, tök finom omlós lesz!!!
    A másik ötletet Jamie Oliver vidéki konyhájából loptam, nekünk nagyon bevált: a Nyuszit megfőzöm levesnek, és ha már leválik a hús a csontról, leszedegetem. Közben ragut készítek (épp abból, ami van itthon, tehát költségkímélő, pl. hagymát olajon futtatok kis szalonnával, teszek rá idényzöldségeket, esetleg kukoricát, felöntöm kefírrel, ízesítem, többek közt TÁRKONNYAL, mert ezt nagyon szereti a nyúlhús, rotty, aztán, ha már jó ízes a ragu, belekeverem az apróra vágott nyuszihúst. Tálalhatod tarhonyával, rizzsel, apró tésztával, kölessel, jó kis salátával, stb:))) Jó kísérletezést!

    VálaszTörlés
  2. Csillagos, köszi szépen az ötleteket!
    Fogok még kísérletezni, mert őszintén szólva már ez az első, egyelőre kétes eredményem is tetszett :-D
    A piacunkon pedig mindig árulnak nyulat, szóval ha kedvem szottyan, meg túl sok fölösleges pénzem van, akkor megint szerencsét próbálok :-D

    VálaszTörlés

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...