2010. július 11., vasárnap

Vendéglátás, meccsnézés

Ha kedves barátnőm, a Gyalázatos, azt hiszi, hogy a vastagon bepanírozott, durván bő olajban kisütött zöldségek tökre könnyű, fogyókúrás nyári ételek, hát rajtam ne múljon, legyen ebédre rántott patisszon, pláne ha még panírozni is segít. Londonban állítólag úgyis legfeljebb cukkinit kap, bezzeg ugye a csodálatos, tejjel-mézzel folyó kispesti piacon mennyi minden van :-D
Jaj, köretet ne csináljunk hozzá. Hizlaaaal. (Jó. ne csináljunk.)
De tartármártás legyeeeen. (Mér'? Az nem?)

Végül én még tzatzikit javasoltam hozzá, jó ötlet volt.

- 2 zsenge patisszon: 240 Ft (Nem is kellett kivágni a magját.)
- 1 nagy pohár tejföl 150 Ft (Fele a tartármártáshoz, fele a tzatzikihez.)

A többi hozzávaló közül még az uborka ára is 100 Ft alatt volt (kilója 160 Ft a piacon :-)
Végül hárman ettük meg, épp elég volt, picit sok.
Utána még fűtöttünk tovább a konyhában, mert sütni kellett.

Azt már régóta tudom, hogy a barátaim engem csak azért szeretnek, mert mindig viszek sütit, ha találkozunk. Ha nem sütnék, azon nyomban utálni kezdenének :-D
Most két sráccal találkoztunk a Rómaiparton, meccset nézni mentünk, mi mást vigyek, mint sajtos rudat. Igazából túrós pogácsa volt, amit valószínűleg mindenki ismer, de leírom, hogy aki eddig mégsem, az most megismerje, mert alapmű... én most rögtön dupla adagot sütöttem (kevés lett, ezúton kérek elnézést), és felesben juhtúróval készítettem.

- 25 dkg tehéntúró, akciósan, 200 Ft
- 2x12,5 dkg juhtúró, 320 Ft
- 2x25 dkg kockamargarin, 180 Ft
- reszelt cheddar sajt (nem tudom, hány deka volt, de elég drága, több mint 400 Ft, máskor ilyen célra nem a Cserpest kell venni, de mindegy)
- továbbá fél kiló liszt, fél zacsi sütőpor, só, 1 tojás a tésztába, meg egy a tetejére.

1) A lisztet elkeverni a sütőporral és a sóval.
2) A margarint felkockázni és a liszthez adni.
3) A lehető leggyorsabban összemorzsolni kézzel.
4) Beletenni a tojást meg a túrót, összegyúrni gyorsan. Ragadós lesz, de csak annyi plusz lisztet érdemes hozzátenni, amennyit tényleg nagyon muszáj.
5) A hűtőbe tenni egy órácskára.
6) Kivenni, jó lisztes deszkán kinyújtani.
7)a) Mini szaggatóval vagy pálinkáspohárral kiszaggatni, lekenni tojással, megszórni sajttal. (Csak akik nagyon ráérnek.)
7)b) Vagy lekenni tojással, megszórni sajttal, és derelyevágóval csíkokra vágni. (Akik olyan lusták, mint én.)
8) Kb. 200 fokra előmelegített sütőben jól megsütni.

Egy baja van, sosem elég.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...