2010. október 21., csütörtök

Céklás brownie

Gabi, szerintem ezt ne olvasd el egyáltalán :-)
...
Kaptam szeptemberben egy GoodFood magazint, rögtön az elején kiszúrtam a céklás brownie fotóját, mert ÚGY nézett rám az újságból, de úgy, hogy végem volt.
Azért persze eltelt valahogy egy hónap céklás brownie nélkül, vártam valami alkalomra, de mivel az alkalom csak nem jött, úgy döntöttem, hogy nem kell nekem ehhez indok, megsütöm és kész.

A recept a GoodFood honlapján is fenn van, aki szeretné látni eredetiben, az itt megnézheti.

Hozzávalók:
- 50 dkg cékla
- 10 dkg vaj
- 20 dkg étcsoki
- 3 tojás
- 25 dkg kristálycukor (az eredeti szerint barna cukor, az nekem néha van otthon, most épp nem volt)
- 1 zacskó vaníliás cukor (itt pedig 1 ek vaníliakivonatot ír a recept, ami szintén van otthon néha... máskor :-)
- 10 dkg liszt
- 2,5 dkg kakaópor

A céklát meghámoztam, felkockáztam, műanyag tálba tettem, löttyintettem alá egy kis vizet, letakartam folpackkal, és magas fokozaton mikróztam negyedóráig. Aztán leszűrtem. (Meg is lehet főzni, csak akkor nem kell előtte meghámozni és felkockázni.)

Begyújtottam a sütőt, hogy szépen bemelegedjen 180 fokra.

Tálba tettem a tojásokat meg a kristálycukrot, és kézimixerrel jó alaposan elkevertem. (2 percig, mert szót fogadtam a receptnek.)

A robotgépbe beletettem a "propelleres" kést, és beletördeltem az étcsokit, beledobáltam kockákra vágva a vajat, aztán ehhez jött az időközben jól lecsöpögtetett cékla is, végül az egészet jól összemixeltem. Nem lett sima, maradtak benne cékladarabkák, de nem baj.

Ezt a céklás-csokis masszát beleöntöttem a cukros tojásba, és óvatosan addig kevertem, amíg már nem volt csíkos, utána pedig kis részletekben rászórtam és belekevertem a lisztet meg a kakaóport (ezeket előzőleg már összekevertem).

A kis piros (kb. 20x30 cm) tepsimet kivajaztam, sőt még ki is béleltem sütőpapírral, beleöntöttem a tésztát, és az előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. A tepsiből csak kihűlés után szedtem ki, kivételesen kibírtam addig.

Bár a 20 dkg étcsoki miatt - amiről nem tudom már, hogy mennyibe került, mert régen vettem, és elraktároztam - nem a legolcsóbb süti, de NAGYON, NAGYON, NAGYON, NAGYON FINOM!!!!!!!

1 megjegyzés:

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...