2010. október 1., péntek

Chilis csirke rizzsel

Igazából GoodFood-ötlet, de valahogy nem gondoltam komolyan, hogy neki fogok állni kis pici üvegben eltett chipotle chilipasztát hajkurászni... ha chili, akkor legyen chili, persze, de másmilyen, meg emiatt kicsit másképp.

Hozzávalók:
- 1 hosszúkás piros chilipaprika, 4 db 400 Ft, ebből egyet (sem) használtam fel, az 100 Ft
- tálcás csirkecombfilé, mert ma lusta voltam nagyon, fél kilós kiszerelés, 630 Ft, jó drága
- 1 doboz hámozott paradicsom, 159 Ft
- 1 vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 kanál fehérborecet
- 1 kávéscsésze rizs

Elkészítés:
A csirkecombokat megsóztam, megborsoztam, és egy kicsit állni hagytam, addig a rizst megpirítottam egy kis olajon, kifehéredésig kevergettem, kétszeres vízzel felöntöttem, tettem hozzá sót, aztán addig főztem kicsi lángon, míg már nem láttam alatta a vizet, akkor elzártam, lefedtem, bebugyoláltam.

Egy fej vöröshagymát felkockáztam és kis olajon elkezdtem párolni. A botmixerem késes aprítójába beledobtam 2 gerezd fokhagymát, pár csíkot a csilipaprikából, meg kihalásztam a konzervből a paradicsomokat, és ezt az egészet összeturmixoltam. Közben megpárolódott a hagyma, kicsit erősebbre vettem a lángot, és mindkét oldalon elősütöttem a csirkecombokat, aztán felöntöttem a paradicsomos-chilis turmixszal. Az eredeti recept szerint kell bele egy kanál almaborecet, nekem fehérborecet van a konyhaszekrényemben, löttyintettem hozzá egy keveset. Megkóstoltam, és valahogy kívánkozott hozzá az édes íz, legszívesebben barna nádcukrot tettem volna bele, de ilyenkor nyilván nincs, viszont az üveg alján találtam még pár csepp juharszirupot, beletettem, nem ártott neki.

Sűrűre összefőztem, az illata jó, nemsokára készen lesz, nem egy bonyolult vállalkozás elkészíteni, hárman fogunk megvacsorázni belőle. Körülbelül 900 Ft egy adag, azaz fejenként 300.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...