2010. október 19., kedd

Zöldborsós pulykamájragu

Úgy adódott, hogy meleg vacsorára volt igény tegnap, szóval hazafelé beugrottam az intersparba, és vettem:
- 30 dkg pulykamájat (899 Ft/kg volt az ára, ez tehát kb. 300 Ft)
- egy kicsi zacskó (félkilós) mirelit zöldborsót (250 Ft)
- meg egy csomag bacont (450/2 = 225 Ft - behalás egyébként, van egy kockázott változat, és az oclsóbb, mint a szeletelt, ráadásul 2x125 g-os kiszerelésben lehet kapni, szerintem praktikus)

Otthon pedig volt még:
- vöröshagyma
- fokhagyma
- paprika
- paradicsom
- só, bors, majoránna
- krumpli
- vaj

A krumplit meghámoztam, felkockáztam, és sós vízben megfőztem. Leszűrtem, és egy picike vajjal elkevertem. (Két személyre épp elég lett köretnek.)

Közben egy lábosban megpirítottam a szalonnát (ez nem túl zsíros, inkább húsos volt, ezért kellett alá egy pici olajat is löttyinteni), meg a hagymát. Beleraktam a megmosott és falatnyi darabokra vágott pulykamájat, és nagyobb lángon addig kavargattam, míg a májak mindenhol kifehéredtek.
Akkor beleszórtam a borsót, és még tettem hozzá egy-egy paradicsomot és paprikát, apró darabokra vágva, és belenyomtam két gerezd fokhagymát.
Felöntöttem fél pohár vízzel, kevertem még bele 2-3 kanál dobozos passzírozott paradicsomot, megborosoztam, majorannát is tettem bele, de sót csak a végén, bár a legújabb elméletek szerint a szárnyasmájat főzés közben is ér sózni :-) Innen már takaréklángon, és (nagyjából) lefedve főztem tovább.

Bevallom őszintén, finnyás nőszemély vagyok, és nem veszem a számba a májat, ha bármiféle lé csorog belőle, ezért aztán addig főztem, míg a májkockák felvágva már legbelül sem voltak rózsaszínek. Addigra megpuhult a borsó is, a szaft pedig jól besűrűsödött.

A krumplit ettük hozzá, de el tudom képzelni rizzsel, vagy akár tésztával is. Sőt, máj nélkül is, csak szalonnával meg borsóval :-D Úgy is megérdemelne egy bejegyzést.

A ragu egyébként 4 adagnak tűnik, és felkerekítve 800 Ft-ból jött ki. Ja, és fagyasztóba is mehet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Mi rotyog a Te fazekadban?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...